۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۶۵
بر اساس گزارش‌ها، کاربران چینی که بر روی دکمه «ورود به‌حساب فیس‌بوک» در وب‌سایت‌های چینی کلیک می‌کنند به وب‌سایت‌های دیگری هدایت می‌شوند.

بنا بر ادعای رسانه‌های غربی، این حمله احتمالاً کار مسئولین پکن است، اما اهداف و نیات این حملات هنوز مشخص نیست. بر اساس گزارش شرکت امنیتی فنلاندی F-Secure، کاربرانی که بر روی لینک «ورود به‌حساب فیس‌بوک» کلیک می‌کنند به دو وب‌سایت تصادفی دیگر هدایت می‌شوند. باوجوداینکه این حمله به‌سرعت در سطح اینترنت در حال رشد است و ویژگی ارتباطی فیس‌بوک (لینک ارتباط صفحه با فیس‌بوک) در وب‌سایت‌ها را سرقت کرده؛ اما به خود وب‌سایت فیس‌بوک هیچ‌گونه آسیبی وارد نکرده است. استفاده از فیس‌بوک در کشور چین، غیرقانونی است و آدرس الکترونیکی این شبکه‌ی اجتماعی در کشور چین فیلتر شده است. حمله‌ی اخیر شباهت‌های زیادی به سلاح سایبری «توپ بزرگ» (Great Cannon) دارد. این سلاح سایبری اخیراً توسط دولت چین رونمایی شد. این سلاح به دولت چین اجازه می‌دهد تا ترافیک اینترنت سراسر دنیا را به سمت صفحاتی دیگری هدایت کند.
در ماه مارس ۲۰۱۵، محققان گفتند که مسئولان چینی سلاح سایبری «توپ بزرگ» را علیه وب‌گاه «گیت‌هاب» استفاده کردند. «توپ بزرگ» حجم زیادی از ترافیک موتور جستجوی بیدو (نسخه چینی گوگل) را به سمت وب‌سایت‌های خاصی مثل وب‌سایت چینی‌زبان و روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز هدایت کرد. در یک سال اخیر، کشور چین تلاش خود را برای کنترل اطلاعات دیجیتالی افزایش داده است. استفاده‌ی چین از «توپ بزرگ» و تلاش این کشور برای سانسور محتوای اینترنت، کشورهای زیادی از قبیل آمریکا را به دلیل تهدید منافع این کشور نگران کرده است. مرورگرهای اینترنتی موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم به کاربران خود هشدار دادند که در صورت استفاده از وب‌سایت‌های چینی دیگر امن نخواهند بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر