۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۵۳۹
کمیسیون اروپا سه شنبه راهبردی را برای هماهنگی بهتر با مبارزه با تروریسم و جرایم سایبری دراروپا ارائه کرد که مهم ترین تدبیر آن ایجاد یک مرکز اروپایی مبارزه با تروریسم است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،فرانس تیمرمنس Frans Timmermans معاون اول رئیس کمیسیون اروپا در ارائه این راهبرد در برابر پارلمان اروپا اعلام کرد :« تروریسم ، جرایم سازمان یافته و جرایم سایبری از چالش های فرامرزی در حال تحول دائم است . زمان آن فرا رسیده است که اروپایی ها با هم به طور بهتر و تنگاتنگ تری برای تامین امنیت شهروندان ما همکاری کنند.»

سه اولویت مبارزه با تروریسم و افراطی گری ،‌مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با جرایم اینترنتی در این راهبرد اعلام شده است .

تیمرمنس در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت :« اما مسئله تغییر حقوق و پیمان ها و نیز اختیارات مطرح نیست .

وی توضیح داد :« برای کشورها ،‌امنیت هسته اصلی حاکمیت ملی است . آغاز بحث درباره اختیارات بیفایده خواهد بود.»

اتحادیه اروپا قرار است به نحو بهتری از ابزارهایی که در اختیار دارد و به ویژه همکاری در زمینه تبادل اطلاعات استفاده کند.

مهم ترین نوآوری افزایش قدرت یوروپل ( نهاد پلیس اروپا که سال 1995 برای تسهیل در عملیات مبارزه با جرم وجنایت تشکیل شد ) با ایجاد مرکز اروپایی مبارزه با تروریسم در درون آن است .

یوروپل پیش از این به یک مرکز مبارزه با جرم و جنایت موسوم به« ای سی 3» مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، تیمرمنس تاکید کرد :« هدف از مرکز جدید ا یجاد فضای همکاری بین دستگاه ها است . هدف ایجاد نهاد جدیدی نیست.»

استقبال از این مسئله در پارلمان اروپا متفاوت است .

جیانی پیتلا رئیس گروه سوسیالیست ها و دموکرات ها هشدار داد:« به راهبرد جهانی نیاز است . ما نباید با تروریسم از طریق امنیتی مبارزه کنیم بلکه با از بین بردن ریشه های تروریسم از جمله افراطی شدن باید با این پدیده مبارزه کرد.»

ربکا هامس دیگر رئیس مشترک سبزها اعلام کرد:« ما متوجه شده ام که مهم ترین فکر برای مبارزه با تروریسم و افراطی شدن طرح بایگانی داده های مسافران هواپیماها است .»

وی گفت:« این طرح مسدود شده است زیرا پارلمان اروپا خواستار تضمین هایی درباره محافظت و پالایش داده هایی است که به این ترتیب جمع آوری و مبادله می شود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر