۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۲۷
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: سال گذشته از محل تسهیلات بانکی 120 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل بهره‌برداری شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، عظیم سرداری صبح امروز در پاسخ به  سئوالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بسیج یک دستگاه مردمی و متشکل از فعالیت‌های مردم است که با هدف جامعه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری و لبیک گویی به امام راحل فعالیت می‌کند.
وی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی امروز در کشور ما تداعی‌کننده جهاد سازندگی است که جوانان ما با حضور در سنگرهای خدمت با اهداف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در مناطق محروم و با ایجاد نشاط فعالیت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان اشاره کرد و افزود: 20 برنامه برای این هفته در استان پیش‌بینی شده است.

سرداری با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، محرومیت‌زدایی و سازندگی و اردوهای جهادی و طرح هجرت تصریح کرد: در این هفته در برنامه‌های مختلفی اعم از طرح هجرت گروه‌های جهادی شرکت خواهیم کرد.

این مسئول برگزاری کارگاه‌ آموزشی مدیریت گروه‌های جهادی را نیز یادآور شد و گفت: اعزام کاروان‌های محرومیت‌زدایی به مناطق روستایی مختلف، اعزام تیم‌های پزشکی، مشاوران حقوقی، کشاورزی و عمران، آموزش احکام و مسائل مذهبی از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.

وی همچنین از رونمایی از کتاب فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی تحت عنوان سقای دشت کربلا در این هفته خبر داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل بهره‌برداری از هفت پروژه محرومیت‌زدایی را از فعالیت‌های سال گذشته جهاد سازندگی عنوان کرد و یادآور شد: 120 پروژه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در استان بهره‌برداری شده است.

سرداری دیدار با علما، بازدید از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و حضور بسیجیان در فعالیت‌های مختلف را یادآور شد و ادامه داد: امدیواریم برنامه‌های این هفته نشانگر گوشه‌ای از عملکرد صادقانه، دلسوزانه و عاشقانه بسیجیان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در استان اردبیل مناطق محروم زیادی وجود دارد، عنوان کرد: هدف اصلی عملکرد ما اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است چرا که ما بعد از انقلاب اسلامی با انواع هجمه‌ها روبه‌رو هستیم و امروز دشمن با هجمه اقتصادی وارد عمل شده و از این رو مقام معظم رهبری با ابلاغ اصول اقتصاد مقاومتی و بیان راهبردهای آن وظیفه همه ما را مشخص کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل اصول دوازده‌گانه اقتصاد مقاومتی را بیان کرد و گفت: بسیج از تمام امکانات خود در این راستا استفاده می‌کند به طوری که در سال گذشته بسیج سازندگی استان اردبیل 14 میلیارد تومان وام بانکی برای متقاضیان با هدف ایجاد واحدهای کوچک اقتصادی پرداخت کرده است.

سرداری یادآور شد: یک هزار و 200 نفر نیز وام ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار آن در بحث اشتغالزایی نیز شرکت موسسه نگار نصر استان همراه با بانک مهر اقتصاد وارد فعالیت شده که در کنار آن برای 550 نفر، 4 میلیارد تومان وام اختصاص یافته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل آموزش فشرده سه روزه همراه با ایجاد مجوز را یادآور شد و گفت: قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی در داخل سازمان شکل گرفته و دو نفر کارشناس اقتصادی در راستای اصول اقتصاد مقاومتی مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر