۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۶۲
درخلال کنفرانس RSA با محوریت امنیت و چالش های پیرامون آن، جه جانسون دبیر شورای امنیت ملی آمریکا از برنامه ی این نهاد برای افتتاح اداره ی امنیت سایبر در Silicon Valley خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، درخلال کنفرانس RSA با محوریت امنیت و چالش های پیرامون آن، جه جانسون دبیر شورای امنیت ملی آمریکا از برنامه ی این نهاد برای افتتاح اداره ی امنیت سایبر در Silicon Valley خبر داد.

وی در این باره گفت: "ما به دنبال آنیم که در این بخش از افراد نخبه و کاربلدی استفاده کنیم که بتوانند کمک موثری در زمینه ی امنیت سایبر به دولت کنند."

یکی از پست هایی که شورای امنیت ملی به جد به دنبال فردی شایسته برای آن است، پست پلیس نخبه است. قراراست فردی که در این جایگاه قرار می گیرد اداره ی مراکز یکپارچه سازی ارتباطات و امنیت سایبری ملی را در این اداره بر عهده بگیرد.

از وظایف این اداره، تمرکز بر مسئله ی امنیت سایبر و بازشناسی تهدیدات حملات هکری است. شورای امنیت ملی که مأموریت اصلی اش مبارزه با تروریسم است از زمان اوج گرفتن حملات هکرها از 2 سال گذشته برروی موضوع امنیت سایبر متمرکز شده است.

جانسون در این باره افزود:"مبارزه با تروریسم سنگ بنای تأسیس شورای امنیت ملی بوده است. از این رو و برای نیل به این هدف شورا تصمیم گرفته است که بخشی را در داخل Silicon Valley مستقر کند."

در پایان وی با انتقاد از رمزنگاری دستگاه های همراه ipadو iphone از سوی شرکت اپل و سیستم های عامل اندروید از سوی شرکت گوگل ، اظهار داشت: "این کارکه امکان دسترسی به اطلاعات دستگاه های همراه هوشمند را برای سایرین غیر ممکن می کند، باعث می شود تا دولت و بخش های امنیتی مثل ما برای شناسایی اقدامات مجرمانه با مشکل مواجه شویم. "
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر