۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۵۵
استاندار بوشهر گفت: در تمام تصمیم‌گیری‌ها و طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها معیارهای پدافند غیرعامل رعایت شود.
دکتر مصطفی سالاری در نشست با مدیر کل و کارکنان اداره کل پدافند غیر عامل استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) برای جوانان امری لازم است و امیدواریم فرهنگ حسینی در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در تمام برنامه‌ریزی‌ها پدافند غیر عامل را رعایت کنیم و در این صورت هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فضای فیزیکی تاسیسات باید متناسب با خطرات بالقوه طراحی شود خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته این مسئله به خوبی رعایت نشده و این مسئله موجبات افزایش احتمال خطر شده است.

دکتر سالاری با توصیه به کارشناسان و مدیران پدافند غیر عامل استان برای تاثیرگذاری بیشتر در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف تصریح کرد: از کارشناسان و مدیران صنعتی نباید انتظار داشته باشیم که موارد امنیتی و پدافند را در پروژه‌ها ببیند و مسئولان پدافند وظیفه دارند در این موارد ورود کنند.

وی با اشاره به آغاز آموزش دستگاه‌های استان در بحث پدافند غیرعامل یادآور شد: برگزاری این دوره‌های آموزشی تاثیر مثبتی دارد و امیدواریم این دوره‌ها با کیفیت بالاتری تداوم یابد.

استاندار بوشهر گفت: معیارهای پدافند غیرعامل باید در راهسازی، بندرسازی، طراحی شهری و ... رعایت شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه خیلی‌ها هدف پدافند غیرعامل را نمی‌دانند افزود: کلمه پدافند غیرعامل خیلی استفاده می‌شود ولی باید مردم با اهداف و ویژگی‌های پدافند غیرعامل نیز آشنا شوند و در تمام تصمیم‌گیری‌ها و طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید معیارهای پدافند غیرعامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه کار پدافند غیر عامل فرابخشی است اظهار کرد: کار پدافند غیر عامل منحصر به یک دستگاه نیست و باید همه را درگیر این مسئله کنیم و در خصوص مسایل سخت افزاری و نرم افزاری باید برای پدافند غیرعامل برنامه داشته باشیم.


برگزاری 200 ویژه‌برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر

مدیر کل پدافند غیر عامل استان بوشهر نیز با تقدیر از توجه استاندار به مقوله پدافند غیر عامل گفت: تمامی بخش‌های پدافند غیرعامل اهمیت و ضرورت بسیار زیادی دارد و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نعمت‌الله سبحانی افزود: با برنامه‌ریزی انجام گرفته بحث پدافند غیرعامل در مدارس استان نهادینه شده و تاکنون برنامه‌های متنوعی انجام شده است.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر نظامی است که در زمان بحران به کشور کمک می‌کند تا استوار بماند و در راستای گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل باید اهتمام ورزیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های روز و تنوع سلاح‌ها به همان نسبت نیز دفاع غیرعامل نسبت به گذشته تغییر کرده و جامعه باید با این روند آشنا شود.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل زیرساختی حیاتی و اجتناب‌ناپذیر برای جامعه امروز است و اگر از این امر مهم غافل شویم در مقابل تهدیدها و بحران‌ها آسیب خواهیم دید.

سبحانی از برگزاری 200 ویژه‌برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای موفقیت بیشتر این مجموعه تلاش می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

در این نشست مدیران و کارشناسان پدافند غیرعامل استان بوشهر نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر