۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۸۸
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی ضد هوایی اس-300 به ایران استقبال کرد.
به نقل از خبرگزاری ایتار تاس، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مادرید تصمیم روسیه برای اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران را اقدامی مثبت و در مسیری صحیح توصیف کرد.

وی گفت: همانطور که می دانید، سامانه اس 300 یک سامانه دفاعی برای جلوگیری از حمله هوایی است، ما سال ها پیش این سامانه را به روسیه سفارش داده و قراردادی در این باره بسته بودیم.

ظریف اضافه کرد: متاسفانه مداخلاتی در روابط دوجانبه ما با روسیه وجود داشت ولیکن ما از تصمیم درست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اجرای این قرارداد استقبال می کنیم و من معتقدم ایران و روسیه همسایگان خوبی هستند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: روسیه یکی از همسایگان مهم و شریکی مهم برای ماست و این اقدام یکی از نقاط مشکل ساز در روابط ما با روسیه را از میان بر می دارد.

ظریف ادامه داد: ما روابطی تاریخی با روسیه داشته ایم. ما منتظر همکاری های بیشتر در حوزه همکاری های راهبردی با روسیه هستیم. این همکاری ها برای صلح و امنیت در منطقه ما و مبارزه با افراط گرایی و خشونت در آسیای میانه و نیز جاهای دیگر در منطقه خوب است. بنابراین، من فکر می کنم این اقدام روسیه گامی در جهت صحیح است و ما در انتظار توسعه هرچه بیشتر روابط خود با همسایگان مان و نیز با بقیه جهان هستیم.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، روز دوشنبه با صدور دستوری ممنوعیت فروش تسلیحات اس-300 به ایران را لغو کرد.

پوتین با این فرمان، دستور' دمیتری مدودف 'رییس جمهوری سابق روسیه را لغو کرد که به رغم پرداخت مبلغ قرارداد خرید اس-300 از سوی ایران به دلیل محدودیت تسلیحاتی قطعنامه 1929 تحویل این سامانه را غیرقابل اجرا خوانده بود.

سامانه موشکی اس-300 تسلیحات دفاعی است که برای هدف قرار دادن هواپیماها و موشک های تاکتیکی و بالستیکی به کار گرفته می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر