۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۴۴
آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)به دنبال آن است که تا پیش از افشای برنامه ی نظارتی شنود تلفن ازسوی ادوارد اسنودن، خود به آن پایان دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ،اسوشیتد پرس به نقل از مقامات اطلاعاتی فعلی و سابق NSA اعلام کرد: هزینه های این برنامه ی سری در مقایسه با عواید ضدتروریسمی محدود آن که قرار است نصیب آژانس شود، خیلی بالا است.

به دنبال رخنه و نشت اطلاعاتی درNSA، رهبران آن طی یک مناظره وبحث مخفیانه، حمایت قاطع خود را از برنامه ی شنود تلفن اعلام کردند. منابع آگاه به این خبرگذاری گزارش داده اند که کیت الکساندر که در آن زمان مدیر اجرایی آژانس محسوب می شد نیز ازطرح توقف برنامه از سوی NSA بی خبر بوده است.

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق NSA تا پیش از این میلیون ها مورد از اسناد طبقه بندی شده ی NSA مثل برنامه ی تجسسی، استراق سمع و جاسوسی در فضای اینترنت را در رسانه ها منتشر کرده بود.

به محض افشاگری اسنودن در رسانه ها، دولت اوباما با موج انتقادی شدید از سراسر جهان مواجه شد. چون این اسناد نشان داد که دولت آمریکا برای مدت ها نه تنها گفتگوهای تلفنی شخصیت های عالی رتبه یی مثل آنگلا مرکر صدراعظم آلمان و دیلما روسف رئیس جمهور برزیل را شنود کرده بلکه از فعالیت های اینترنتی آنها نیز جاسوسی کرده است.

در واکنش به این موضوع، اوباما در ژانویه ی سال 2014 به NSA پیشنهاد توقف ثبت و ضبط اطلاعات تماسی شهروندان را داد اما تأکید کرد که اجرایی شدن این طرح منوط به تصویب آن در کنگره است. حالا از آن زمان تا کنون با وجود پذیرش طرح پیشنهادی اوباما از سوی کنگره، NSA هنوز به جمع آوری و ضبط مکالمات ادامه می دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر