۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۵۷
روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای:
رئیس‌جمهور گفت: اوباما اعتراف کرد ماهیت نظام ایران قابل تغییر نیست.
حسن روحانی در همایش ملی روز فناوری هسته‌ای که امروز صبح در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: امروز، روز بسیار مبارکی برای ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه علم و دانش و پیشرفت است.

وی در ادامه افزود: البته امسال روز فناوری هسته‌ای مقارن با ایام ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه کبری و همچنین ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه کشور هر کجا که اراده و تصمیمی گرفت با همت جوانان، دانشمندان و ایثار و فداکاری شبانه‌روزی آنان  چه آنکه قدرت‌های بزرگ موافق و یا مخالف بودند تاثیری بر اراده این ملت نداشت و به حمدالله به نتیجه رسیدند.

روحانی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: در زمان جنگ در سیستم پدافندی موشکی زمین به هوا در لامپ قدرت دچار مشکل شدیم که معمولاً لامپ‌های قدرت اینجور گفته می‌شد که قابل احیا نیستند و این سیستم هم کاملاً آمریکایی بود، در بازار سیاه هم کسی حاضر نشد به ما این دستگاه را بفروشد. تنها یکی از کشورهای منطقه این امکانات را در اختیار داشت و آن کشور را هم از فروش این دستگاه به ما منع کردند.

وی ادامه داد: عده‌ای از اندیشمندان این رشته که در سازمان انرژی اتمی فعالیت داشتند را دعوت کردیم و پیرامون این موضوع به آنها توضیح دادیم در نتیجه آنها اعلام کردند که می‌توانند این لامپ را احیا کنند که البته این اقدام سه، چهار ماه به طول می‌انجامد که پس از آن نیز امکانات لازم را برای آنها فراهم آوردیم تا این کار انجام شود.

رئیس ‌جمهور تصریح کرد: بعد از گذشت چند روز آنها به ما گفتند تا زمانی که لامپ قدرت را احیا نکنیم به خانه باز نمی‌گردیم تا از آسمان ایران و فضای کشور دفاع کنیم.

روحانی تصریح کرد: ظاهرا به نظر می‌رسید این اقدام و احیای لامپ قدرت شدنی نباشد در حالی که این متخصصان ایرانی کمتر از سه ماه اولین لامپ را احیا کردند که ما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانستیم سیستم‌ها را برای دفاع کشور آماده نگه داریم.

وی تاکید کرد ملت و دانشمندان ما از آغاز این مسیر را انتخاب کردند و آن روزی که به دنیا گفتیم برای غنی‌سازی نیازمند سوخت هستیم که اگر آنها می‌آمدند و این فناوری را به ما می‌دادند هیچ بحثی نبود منتهی گفتند نه تنها این فناوری را نمی‌دهیم بلکه نمی‌گذاریم  شما در ایران به غنی‌سازی برسید که ملت ما زیر بار حرف دوم آنها نرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اوباما اعتراف کرد ماهیت نظام ایران قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه قدرت‌ها پاسخ دهند چرا دانشمندان هسته‌ای ما را کشتند، گفت:‌توافقی را امضا نمی‌کنیم مگر همه تحریم‌ها برداشته شود.

ادامه دارد...
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر