۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۱۸
نتایج یک پژوهش ۱۲ ساله در خصوص چهارشنبه سوری
رئیس بیمارستان سوختگی رشت با استناد به یک پژوهش ۱۲ ساله در خصوص حوادث چهارشنبه سوری گفت: ۸۰ درصد کودکانی که در چهارشنبه سوری دچار حادثه می‌شوند نقشی در حوادث نداشته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، محمد حسین مبیّن، رئیس مرکز سوانح سوختگی ولایت رشت اظهار کرد:‌ قریب به اتفاق مواردی که در چهارشنبه سوری چشم، دست و سایر اعضای خود را از دست داده‌اند تماشاچی بوده‌اند و نقشی در حوادث نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد فقط 3 درصد از مسببان حوادث تلخ چهارشنبه سوری دچار حوادث می‌شوند یعنی از بین افرادی که در زیرزمین‌ها مواد محترقه خطرناک و حادثه آفرین تولید می‌کنند که به قطع عضو و سوختگی‌های شدید پوست منجر می‌شود فقط 3 درصدشان تاوان می‌دهند.

رئیس مرکز سوانح سوختگی ولایت رشت تأکید کرد: 97 درصد از کسانی که در حوادث چهارشنبه سوری آسیب می‌بینند جزء افرادی هستند که در تولید نقش نداشته‌اند و تأسف آور آنکه از این 97 درصد 80درصدفقط تماشاچی بوده‌اند و حتی از روی آتش نپریده‌اند.

مبیّن به والدین هشدار داد: اینکه والدین تصور کنند من برای فرزند خود فشفشه هم نمی‌خرم و فقط از روی آتش می‌پرد و در این صورت اتفاقی برای وی نخواهد افتاد درست نیست و تضمینی برای امنیت و سالم بودن فرد و فرزندان نیست.

وی تأکید کرد: 87 درصد کودکانی که آسیب دیده‌اند از خیابان رد می‌شده‌اند و نه از روی آتش پریده‌اند و نه فشفشه در دست داشته‌اند بلکه ناخواسته در مرکز منطقه خطر و انفجار قرار گرفته‌‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر