۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۰۶
مدیرکل پدافند غیرعامل همدان خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل همدان از تشکیل قرارگاه سایبری در اداره کل پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه به ریاست استاندار همدان در سال 94 تشکیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، رحیم الوندی صبح امروز در شورای پدافند غیرعامل همدان، اظهار کرد: طی سال جاری، همه دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای 100 فرمان پدافند غیر عامل از جمله مانور، دوره‌های آموزشی و... همکاری خوبی با اداره کل پدافند غیرعامل استان داشته‌اند.

وی از عملکرد مطلوب استان در اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در کشور خبر داد و افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان رصد و مستندسازی شده که عملکرد استان از سوی وزارتخانه در این خصوص خوب ارزیابی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل همدان تصریح کرد: سند راهبردی پدافند غیرعامل که بخشی از آن شامل قرارگاه‌های زیست‌محیطی و بخشی دیگر شامل پدافند غیرعامل است، پس از بررسی، به استان‌ها ارسال می‌شود و اجرای آن برای دستگاه‌ها و نیروهای مسلح لازم‎الاجر است.

وی ابراز داشت: با تصویب اختصاص 2.5 درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیر عامل در سال‌های آینده، از سوی مجلس، کمک بزرگی به اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل خواهد شد.

الوندی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه پدافند غیرعامل در سطح استان عنوان داشت: دوره‌های مختلفی برای تربیت مربی در حوزه پدافند زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل در استان برگزار شده است.

وی گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، در خصوص تأمین برق اضطراری مراکز حساس، مهم و حیاتی به ویژه بیمارستان‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان همدان از تشکیل قرارگاه سایبری در اداره کل پدافند غیرعامل در استان خبر داد و افزود: این قرارگاه به ریاست استاندار همدان در سال 94 تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری سامانه پیامکی و پورتال این اداره فعال شده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای درج مطالب و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های اجرایی بوده است.

الوندی در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل یادآور شد: برای اجرای این طرح، تأیید صلاحیت پنج شرکت لازم و ضروری است.

وی بیان داشت: اجرای این طرح در حال رایزنی بوده و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح همکاری لازم را با مهندسین مشاور داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیر عامل همدان با اشاره به اینکه پس از استعلام حراستی مهندسین مشاور با داشتن مجوز گرید سه فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: مهندسین مشاور آموزش‌های لازم را در خصوص پدافند غیر عامل دیده و پروژه‌های عمرانی را نظارت خواهند کرد.

وی اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در هر پروژه ساختمانی را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: مبحث 21 در مقررات ملی ساختمانی، ناظر بر اجرای پدافند غیر عامل بوده تا در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، بتواند از افزایش تلفات جلوگیری کند.

الوندی از نهادینه نشدن مفهوم پدافند غیرعامل ابراز ناخرسندی کرد و افزود: متأسفانه هنوز مردم به این باور نرسیده‌اند که باید به سمت اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل حرکت کرد که در این خصوص فرهنگسازی نقش به‌سزایی خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر