۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۴۲
استاندار البرز:
طهایی تأکید کرد: تهیه و تدوین اهداف و برنامه های پدافندغیرعامل باید با پوشش ضعف های موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب و با تکیه بر اسناد بالا دستی در حوزه عمرانی و برنامه ریزی باشد.
سیدحمیدطهایی در نشست شورای پدافندغیرعامل استان اظهار داشت: پدافندغیرعامل علاوه بر تهدیدات ملی و منطقه ای باید بر اساس تهدیدات بومی در برنامه ریزی های کلان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگسازی و نهادمند کردن آموزش به منظور توسعه و تقویت مبانی، اصول و اهداف پدافند غیرعامل هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملیاتی باید مد نظر قرار گرفته شود.

 استاندار البرز دانش مربوط به پدافند غیرعامل را دانشی طبقه بندی شده عنوان کرد و گفت: کشورهای صاحب این دانش، به راحتی آن را در اختیار دیگران قرار نمی دهند و باید تلاش کنیم به نوعی دانش پدافند غیرعامل را برای مدیریت بحران بومی سازی کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت یادگیری دانش پدافند غیرعامل در سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان تصریح کرد: آموزش می تواند در آگاه سازی مدیران و در مواجه با شرایط بحرانی نظیر کمبود آب، بارش باران و خشکسالی که باعث وجود ریزگردها و هوای آلوده می شود، سرکشی مداوم به تجهیزات و امکانات و آمادگی کامل برای مواجه با وضعیت بحرانی در استان موثر باشد.

طهایی تأکید کرد: تهیه و تدوین اهداف و برنامه های پدافندغیرعامل باید با پوشش ضعف های موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب و با تکیه بر اسناد بالا دستی در حوزه عمرانی و برنامه ریزی باشد.

 وی افزود: در زمینه پدافند غیرعامل مسایل زیادی برای بحث وجود دارد از این رو کمیته ها و کارگروه های مربوطه علاوه بر پیشنهادات باید راهکارهایی عملی را نیز ارایه دهند.

طهایی بر ضرورت ارایه مطالب ارایه شده در این شورا و شورای برنامه ریزی و اداری تأکید کرد و افزود: بایستی مسایل حوزه پدافند غیرعامل در این دو شورا مطرح شود تا برآورد ریالی و همسویی و همکاری بقیه دستگاه های اجرایی به شورای پدافند غیرعامل یاری رساند.

 وی افزود: موضوع کمبود آب و خشکسالی نه تنها در شورای برنامه ریزی و اداری بلکه باید در جلسات شورای عالی آب استان توسط اعضا بررسی شود تا راهکارهای عملیاتی ارایه گردد.

استاندار البرز با توجه به بحران کمبود آب و کاهش هر روز منابع آبی، فرهنگسازی برای مصرف آب را ضروری دانست و گفت: با مدیریت در این زمینه و فرهنگسازی عمومی و آموزش دستگاه های اجرایی باید به این مهم دست یافت.

طهایی در ادامه سخنانش تصریح کرد: تا موضوع پدافند غیرعامل مطرح می شود همه سریع سراغ کمبود بودجه می رونداما بخش هایی است که فقط نیاز به مدیریت دارد که از جمله طرح دو گانه سوز سازی مرغداری ها و واحدهای صنعتی و نانوایی های استان است که با جدیت باید اجرا شود.

 استاندار البرز همچنین با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه پدافند غیرعامل اظهار داشت: با ارایه گزارش مبنی بر طرح تحول سلامت در استان و با ایجاد 110 مرکز بهداشت و همچنین آموزش 850 نفر 12 هزار و 500 نفر شناسنامه الکترونیک ایجاد شده است که از این طریق بیماری ها درمرکز سلامت و بهداشت رصد می شود.

وی در پایان اجرای پدافند غیرعامل در اداره راه و شهرسازی را از ضروریات دانست و گفت: مطالعه و تعیین راه حل های جایگزین در هنگام مقابله با بحران در استان ما برای راه های اصلی و کریدورهای عبوری اعم از ریل باید مورد توجه قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر