۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۰۲
در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان‌ شرقی عنوان شد:
شهردار تبریز گفت: مقرر شده برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و مترقبه در تبریز برای اسکان مردم در اسرع وقت کمپ هایی چون کمپ حداقل 150 هزار نفری ایجاد شود و در نیمه اول سال 94 این کمپ را تجهیز خواهیم کرد.
صادق نجفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در جنوب تبریز کمپی برای اسکان مردم در مواقع بحرانی احداث می شود، اظهار کرد: فیلم 12 دقیقه ای نیز در خصوص وقوع زلزله احتمالی در تبریز ساخته شده است و این فیلم خطرات احتمالی در حین وقوع زلزله ای در تبریز را نشان می دهد.

وی به اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل در پروژه های شهداری تبریز اشاره کرد و گفت: در شهرداری تبریز برای پروانه‌های ساختمانی بدون در نظر گرفتن بخشنامه‌های پدافندغیرعامل مجوزی اعطا نمی‌شود، در حوزه‌های عمرانی احداث مکان‌های امن برای اسکان در مواقع ضروری در 11 نقطه تبریز انجام شده است و برخی از این پارک‌ها دارای آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی مجهز هستند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه اقدامات و اصول پدافند غیرعامل در حوزه‌‌های مختلف شهرداری تبریز اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در طرح‌های جامع و تفصیلی تبریز نیز پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دارد.

هزینه 350 میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای تملک در حاشیه نشینی تبریز

وی گفت: در حوزه تملک حاشیه شهر 350 میلیارد تومان هزینه شده تا موارد ایمنی در زمان بحران با مسیر گشایی و احداث پارکها و نقاط امن رعایت شود.

نجفی همچنین اعلام کرد: در حوزه  اعطای پروانه ساختمانی بدون در نظر گرفتن بخشنامه‌های پدافند غیرعامل، مجوزی اعطا نخواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر