۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۷۰
رزمایش پدافند غیرعامل با حضور همه دستگاه‌های، ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد بحران شهرستان سقز ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.
رزمايش پدافند غيرعامل با حضور همه دستگاه‌هاي، ارگان‌ها و نهادهاي عضو ستاد بحران شهرستان سقز ظهر امروز در اين شهرستان برگزار شد.

در اين رزمايش که با هدف بالا بردن توان مقابله با بمباران هوايي، با همکاري دستگاه‌هاي عضو ستاد بحران شهرستان سقز اعم از هلال احمر، آتش نشاني، فوريت هاي پزشکي، شبکه بهداشت و درمان، بهزيستي، نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، ادارات برق، گاز، آب، مخابرات و آموزش و پرورش برگزار شد، نيروهاي شرکت کننده با هماهنگي و انسجام به عمليات پرداختند.

در آئين آغاز به کار اين رزمايش فرماندار و رئيس ستاد بحران شهرستان سقز با بيان اينکه پدافند غير عامل ارزان‌ترين نوع دفاع است اظهار داشت: برگزاري برنامه‌هايي مانند اين رزمايش در قالب پدافند غير عامل در مدارس، سبب توانمندي و افزايش هوشياري دانش آموزان  در برابر انواع تهديدها خواهد شد.

علي اکبر ورمقاني سطح آمادگي ادارات خدمات رسان و اعضاي ستاد بحران و حضور فعال دانش آموزان را در اين رزمايش مناسب توصيف کرده و بر حفظ اين آمادگي براي مقابله با وقايع احتمالي تأکيد کرد.

وي با بيان اينکه کشور ما همواره توسط دشمنان تهديد شده است گفت: پدافند غير عامل بايد در تمام طول سال مورد نظر مديران و برنامه ريزان آموزشي و پژوهشي شهرستان سقز باشد.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سقز هم هدف از برگزاري اين رزمايش را ارتقاي آمادگي به منظور به حداقل رساندن ضربات دشمن در جريان بمباران هوايي برشمرد.

سرهنگ حق رضا نادرپناه حضور نيروهاي امدادي عضو ستاد بحران شهرستان سقز در اين رزمايش را بسيار عالي توصيف کرد و گفت: آنچه که در اين رزمايش مد نظر بود تحقق پيدا کرد.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان سقز هم با بيان اهميت برگزاري رزمايش براي مواجه با بحران گفت: قبل از برگزاري رزمايش، توسط نيروهاي امدادي هلال احمر آموزش‌هاي لازم از جمله نحوه  پناه گيري و حمل مصدوم به دانش آموزان ارائه شد.

عبدالرحمن بهرامي خاطرنشان کرد: نيروهاي عضو ستاد بحران شهرستان با حضور به موقع در اين رزمايش توانايي خود را به بهترين شيوه ممکن در هنگام بروز حوادث احتمالي نشان دادند.









گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر