۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۴
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:تولید دانش بومی در پدافند غیرعامل بسیار مهم است و اقتدار می آورد.
به گزارش پايداري ملي، مهدی جمالی نژاد در همایش عمران و شهرسازی با رویکرد پدافند غیرعامل در اصفهان افزود: مهمترین تهدید این است که وارد کننده دانش از کشورهای دیگر باشیم.

وی تاکید کرد: هزینه پژوهش در کشور بسیار کمتر از هزینه هایی است که برای خنثی کردن ویروس ها و هکرهای نرم افزاری هزینه می کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تولید دانش بومی در همه زمینه اظهار کرد: مهمترین جریان های دنیا به سمت قدرت نرم(Soft Power) می رود که این قدرت نرم چیزی جز دانش نیست.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت:نباید اجازه دهیم وارد کننده علم باشیم زیرا تا زمانی که وارد کننده باشیم، تهدیدات بر ما اثر ناگواری می گذارد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان که به عنوان یکی از مراکز علمی و فناوری در کشور مطرح شده است باید به سمت ایجاد شهرهای دانش محور حرکت کند.

جمالی نژاد به انواع تهدیدهای دشمن اشاره کرد و گفت:با تغییر انواع تهدیدها،رویکرد در پدافند غیرعامل باید تغییر کند و سیال باشد زیرا پدافند غیرعامل جامعه و نظام را واکسینه می کند.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان در زمینه ساخت و ساز به استفاده صحیح از عمق زمین، عوارض طبیعی سطح زمین، مقاوم سازی ساختمان، پیش بینی امکانات جایگزین و استفاده از سامانه هشداردهنده و سامانه امداد و نجات تاکید کرد.

همایش یک روزه عمران و شهرسازی با رویکرد پدافند غیر عامل با حضور برخی از رییسان سازمان پدافند غیرعامل کشور، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداری های اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

Share this
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر