حسن احمدی نوری بیان کرد: کاهش سریع ترافیک شهر و استان تهران از برنامههایی است که تلاش کردهایم از منظر پدافند غیر عامل به آن توجهای خاص شود بنابراین برنامهریزی شده است شبکه راههای پیرامونی این استان را گسترش دهیم.
معاون ساخت آزادراهها از برنامهریزی برای توسعه آزادراهی
اطراف تهران از منظر تخلیه سریع ترافیک و پدافند غیرعامل خبر داد و گفت:
در ساخت آزادراهها بانکها میتوانند در قبال ارائه تهسیلات، آزادراه را
به عنوان وثیقه قبول کنند اما همکاری نمیکنند.
حسن احمدی نوری در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر 1900
کیلومتر آزادراه در کشور در دست مطالعه و 600 کیلومتر در دست ساخت است؛ ضمن
آنکه 2316 کیلومتر آزادراه در حال بهرهبرداری داریم.
وی ادامه داد: یک درصد از شبکه راههای کشور، آزادراهها هستند اما ارزش مالی آن 20 درصد ارزش شبکه راههای کشور است.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها بیان کرد: کل 2 هزار و 316 کیلومتر آزادراه موجود کشور، 26 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.
برنامهریزی برای تخلیه سریع ترافیک تهران از منظر پدافند غیر عامل
وی بیان کرد: کاهش سریع ترافیک شهر و استان تهران از
برنامههایی است که تلاش کردهایم از منظر پدافند غیر عامل به آن توجهای
خاص شود بنابراین برنامهریزی شده است شبکه راههای پیرامونی این استان را
گسترش دهیم.
مزیت ریالی 4380 میلیارد تومانی آزادراه قم-گرمسار در یک دوره 20 ساله
معاون ساخت و توسعه آزادراهها از افتتاح قطعه یک آزادراه
حرم تا حرم از قم تا گرمسار در هفته جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد و
گفت: مطالعات 350 کیلومتر از ادامه مسیر آزادراه حرم تا حرم نیز انجام شده
است.
وی بیان کرد: همچنین برای قطعه سبزوار و نیشابور در این پروژه دنبال سرمایهگذار هستیم.
احمدی نوری گفت: پروژه آزادراه قم - گرمسار در مدت زمان 2 سال
توسط قرارگاه خاتمالانبیاء ساخته شد، این در حالی است که اتمام بسیاری از
پروژههای نظیر این، 7 تا 8 سال به طول میانجامد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها بیان کرد: رقم 4 هزار و 380
میلیارد تومان در یک دوره بهرهبرداری 20 ساله مزایای ریالی این پروژه است.
وی گفت: در دوره بهرهبرداری 20 ساله این پروژه 500 میلیون لیتر
بنزین و 2020 میلیون لیتر گازوئیل صرفهجویی میشود و صرفهجویی 1900
میلیارد تومانی در زمان داریم.
آغاز عملیات احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از هفته جاری
معاون ساخت و توسعه آزادراهها اظهار داشت: همزمان با افتتاح
آزادراه قم- گرمسار کلنگ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر
زده میشود.
احمدی نوری افزود: بدین ترتیب ترافیک از سمت آبیک قزوین به
آزادراه کنارگذر جنوبی تهران هدایت میشود؛ این مسیر آزادراه کرج - تهران،
ساوه - تهران و قم - تهران را قطع میکند و به وسط آزادراه قم - گرمسار در
محدوده چرمشهر متصل میشود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها ادامه داد: همچنین آزادراه پاکدشت
- رودهن هم در حال مطالعه است تا به چرمشهر و این آزادراه متصل شود.
مذاکره با سرمایهگذاران خصوصی برای ساخت آزادراههای زنجان-تبریز و همدان-کرمانشاه-خسروی
وی با بیان اینکه دو کریدور مهم ترانزیتی بینالمللی از کشور
عبور میکند، اظهار داشت: کریدور شرق - غرب از قلمرو ایران عبور میکند،
پایانههای مرزی در شرق و شمال شرق، کالاهای ترانزیتی چین و آسیای میانه از
این کریدور عبور میدهند و به قفقاز و آسیای غربی و دریای مدیترانه (جاده
ابریشم) میرسد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها بیان کرد: آزادراههای غرب کشور شامل آزادراه زنجان - تبریز و کرمانشاه - خسروی است.
احمدی نوری گفت: درباره آزادراه زنجان - پردیس به زودی با سرمایهگذار خارجی جلساتی برگزار میکنیم که احتمال دارد به تفاهم برسیم.
وی افزود: اگر این تفاهم با سرمایهگذار منعقد شود از تبریز تا مرند و بازرگان نیز ساخته میشود.
احمدی نوری گفت: دیگر آزادراه غرب کشور همدان - کرمانشاه - خسروی
است؛ از ساوه تا همدان تا سال آینده تکمیل میشود و فقط 20 کیلومتر قطعه 2
تا سه ماه اول 94 تکمیل خواهد شد تا 175 کیلومتر مسیر موجود به اتمام برسد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها بیان کرد: درباره مسیر آزادراهی
همدان - کرمانشاه - خسروی در حال مذاکره با سرمایهگذار داخلی و خارجی
هستیم.
تکمیل آزادراه کنارگذر غربی اصفهان تا 4 ماه آینده وی
بیان کرد: همچنین آزادراه کنارگذر غربی اصفهان در حال اتمام است که در
سفرهای استانی به آن اعتبار خاصی داده شد و تا 4 ماه آینده تکمیل میشوند.
بانکها آزادراه را به عنوان وثیقه تسهیلات قبول نمیکنند/ دولت تضمین بازگشت سرمایه در 15 سال میدهد
معاون ساخت و توسعه آزادراهها درباره حضور بانکها در
پروژههای زیرساختی حمل و نقل بیان کرد: بانکها به عنوان بنگاه اقتصادی
انتظار دارند سرمایهگذاری آنها حداکثر تا 7 الی 8 سال برگردد در حالی که
سرمایهگذاری در زیرساختهای حمل و نقل پرهزینه و دیر بازده است.
احمدی نوری بیان کرد: هزینه ساخت آزادراهها در دشت هر کیلومتر 10
میلیارد تومان، در مناطق نیمهکوهستانی 15 میلیارد تومان و در مناطق
کوهستانی تا 35 میلیارد تومان است.
وی گفت: متاسفانه بانکها مایل نیستند آزادراه را به عنوان وثیقه داشته باشند و بابت آن تسهیلات ارائه دهند.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها اظهار داشت: سازمانهای
بازنشستگی، بیمهها و بانکها میتوانند روی طرحهای خوب آزادراهی
سرمایهگذاری کنند و دولت تا حداکثر 15 سال هم تضمین بازگشت سرمایه میدهد.
وی گفت: قطعاً تلفیق سرمایهگذاری بانکها، بخش خصوصی و دولت میتواند در توسعه آزادراهها موثر باشد.
مجوز ترک تشریفات آزادراه قائمشهر-ساری صادر شد/ اجرای روسازی بتنی در این آزادراه
معاون ساخت و توسعه آزادراهها درباره برنامه دولت کاهش
ترافیک محورهای منتهی به شمال کشور بیان کرد: در آزادراه قائمشهر - ساری
مجوز ترک تشریفات صادر و کلنگزنی آن انجام شده است.
احمدی نوری بیان کرد: این مسیر 45 کیلومتر است که برای رویه آن روسازی بتنی در نظر گرفته شده است.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها تأکید کرد: برنامهریزی شده است
10 درصد شبکه در حال ساخت آزادراهی کشور از روسازی بتنی استفاده شود و این
به دلیل افزایش نرخ قیر است.
احمدی نوری اظهار داشت: تا 85 میلیون تن سیمان در کشور تولید
میشود و اگر بخواهیم رویه کل آزادراهها را بتنی کنیم حدود 12 میلیون تن
سیمان نیاز داریم تا روسازی بتنی انجام شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به مزایای اجرای روسازی
بتنی بیان کرد: بیش از 2 سال است که درباره انجام روسازی بتنی مطالعات
گسترده بینالمللی داریم.