۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۶۸
دادگاهی در آمریکا روز جمعه با درخواست برداشت 1.6 میلیارد دلاری از دارایی‌های بانک مرکزی ایران، به بهانه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان یک حادثه بمبگذاری مخالفت کرد.
دادگاهی در آمریکا روز جمعه درخواست خانواده‌های قربانیان یک حادثه بمبگذاری را برای برداشت از سرمایه بانک مرکزی ایران، رد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این درخواست به بهانه پرداخت غرامت مربوط به حادثه انفجار سال 1983 در بیروت که مقامات آمریکایی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده‌اند، مطرح شده بود و شاکیان قصد داشتند دارایی 1.6 میلیارد دلاری بانک مرکزی ایران در یکی از واحدهای شرکت مالی داچ بورس آلمان را به نفع خود برداشت کنند.

با این حال، «کاترین فورست» قاضی دادگاه حوزه نیویورک روز جمعه طی حکمی اعلام کرد که وی نمی‌تواند دستور به برداشت از این حساب دهد، چراکه این مبلغ در لوکزامبورگ نگهداری شده و از حوزه اختیارات وی خارج است.

پیش از این شرکت «کلیر استریم بنکینگ» که واحد نقل و انتقال داچ بورس به شمار می‌آید هم از دادگاه خواسته بود با درخواست برداشت از حساب مخالفت کند، چراکه دادگاه اختیاری برای برداشت از حسابی در لوکزامبورگ ندارد.

در سال 2007 یک دادگاه در آمریکا با ادعای نقش ایران در انفجار پایگاه تفنگداران آمریکایی در بیروت، به نفع خانواده‌های قربانیان رأی داده و با پرداخت 2.65 میلیارد دلار غرامت از حساب‌های ایران موافقت کرد. از آن زمان، هر از چندگاه، این افراد تلاش می‌کنند این مبلغ را از یکی از حساب‌های مرتبط با بانک مرکزی ایران برداشت کنند. آن‌ها روز جمعه هم اعلام کردند که از دادگاه درخواست تجدید نظر خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر