۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۴
بازى‏‌هاى رايانه‌‏اى برخلاف فيلم‏‌هاى سينمايى به مخاطب اين امكان را مى‌‏دهد كه بجاى تماشاچى بودن، خود به ايفاى نقش بپردازند، رانندگى كنند، با اسلحه شليك كنند و تعقيب و گريز انجام دهند.
به گزارش پايداري ملي به نقل از گرداب، قصد داریم طی چند گزارش به بررسی عملکرد یکی از مهمترین ابزار دشمن در حوزه جنگ نرم که بازی‌های رایانه‌ای است بپردازیم.

توليد و پيدايش بازی‌‏هاى رايان‌ه‏اى به سال 1341 هجرى شمسى (1962.م) باز مى‏‌گردد كه استيفن راسل از دانشجويان دانشگاه MIT نخستين بازى رايانه‌‏اى را با نام جنگ فضايى نوشت كه روى رايانه‌‏اى به نام PDP1 كه اندازه‌‏اى در حدود يك اتومبيل داشت اجرا مى‏‌شد و داستان بازى جنگ سفينه‏‌ها بود كه شما بايد سفينه طرف مقابل را نابود مى‏‌كرديد. بعد از آن شركت آتارى در سال ‏1352 (1973 میلادی) بازى پونگ را ساخت كه يك بازى ساده متشكل از تعدادى مستطيل سياه و سفيد بود كه چندان خلاقيتى در آن وجود نداشت.

طبق آمار، روزانه دو بازى رايانه‏‌اى به بازار مى‏‌آيد و تخمين زده مى‌‏شود كه چرخش مالى اين بازى‏‌ها فقط در آمريكا، تا پايان اين دهه، به بيش از صدها ميليارد دلار در سال برسد.

بازى‏‌هاى رايانه‌‏اى برخلاف فيلم‏‌هاى سينمايى به مخاطب اين امكان را مى‌‏دهد كه بجاى تماشاچى بودن، خود به ايفاى نقش بپردازد، رانندگى كند، با اسلحه شليك كند و تعقيب و گريز انجام دهد.

آمار‌ها نشان می‌دهد بيش از 30 ميليون نفر در سراسر جهان، بخشى از اوقات فراغت خود را با بازى‏‌هاى رايانه‌‏اى پر مى‌‏كنند كه بالغ بر 10% آن‏‌ها بين 4 تا 7 ساعت از زندگى روزمره‏‌شان را به اين كار اختصاص داده‏‌اند؛ اين آمار علاوه بر آن‏كه گستردگى بازى‏‌هاى رايانه‏‌اى را نشان مى‏‌دهد، از وابستگى روانى به اين بازى‌‏ها حكايت دارد.

نتايج تحقيقى نشان مى‏‌دهد كه 56% جوانان ايرانى علاقه بسيار زيادى به بازى‏‌هاى رايانه‏‌اى و استفاده از اينترنت در اوقات فراغت دارند؛ به گونه‏‌اى كه از ميان شصت و چهار درصد جوانانى كه در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازى مى‌‏شوند، حدود سی و نه
درصد آنان بازى‏‌هاى رايانه‏‌اى را انتخاب مى‏‌كنند.

1- معرفی کردن دین اسلام به عنوان منشا تروریست در جهان

2- حمله به کلیه ادیان الهی

3- انتقال فرهنگ یا از بین بردن فرهنگ ها

4- انتقال هرزه‌نگاری از فضای حقیقی به فضای سایبری

5- پیگیری اهداف و مقاصد سياسى كشور سازنده بازی

6- برانگيختن افكار عمومى به طرفدارى از يك عمليات نظامى‏

7- ترساندن کشور هدف به عنوان استفاده از گزینه نظامی

8- پشتيبانى از تحريم‏‌هاى اقتصادى و ديگر اعمال فشار عليه کشور هدف.

از جمله مقاصدى كه در جنگ‌نرم بازى‏‌هاى رايانه‏‌اى پيگيرى مى‏‌شوند، عبارتند از:
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر