۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۲۱
سخنان وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات درباره:
وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات ضمن این‌که از شروع به فعالیت دو موتور جستجوگر ایرانی در آینده نزدیک خبر داد بر اجرای سیاست‌های دولت در راستای فیلترینگ هوشمند تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات، شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر خود به استان مازندران اظهار داشت: راه اندازی یکی از موتورهای جستجوی ملی تا پایان امسال و دیگری ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام عمومی خواهد شد. فعالیت این موتور با ۱۵۰ سرور آغاز شده و  در صورت استقبال بر تعداد سرورها افزوده می‌شود. 

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین درباره فیلترینگ گفت: سیاست دولت در این مورد کاملاً روشن و شفاف است و بارها این مسئله اعلام شده است. ما سه دسته شبکه و سایت مجازی داریم که یک دسته به دلیل ماهیت‌شان هیچ محتوای غیراخلاقی ندارند و می‌توانند کارشان را انجام دهند. درصدی دارای محتوای غیراخلاقی و مضر هستند که باید بسته شوند ولی شبکه‌هایی هستند که به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد از نظر اخلاقی با فرهنگ و اعتقادات ما هم‌خوانی ندارند و ۸۰ تا ۹۰ درصد محتوای آن از نظر ما مشکلی ندارند که برای این شبکه‌ها برنامه فیلترینگ هوشمند را طراحی کردیم. 

وی ادامه داد: وظیفه دولت نیست که شبکه اجتماعی درست کند ولی در این راستا حمایت می‌کند و تسهیلات کم بهره و بلندمدت برای بخش خصوصی که در این زمینه فعالیت کند در نظر می‌گیرد. 

واعظی تصریح کرد: از اولویت‌های ما این است که میزبانی سرورها را به داخل کشور انتقال دهیم. در خصوص شبکه‌های اجتماعی که میزبان آن‌ها خارج از کشور است قدری باید محتاط باشیم. 

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان این‌که تکنولوژی‌های زیادی در کشور وجود دارد که کمتر در خصوص آن‌ها فرهنگ سازی شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم که این ابزار، کارآیی بالایی دارند و  برای بسیاری از کشورها ثروت ایجاد می‌کنند پس چرا برای ما چنین فرصتی نباشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر