۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۸۷
مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با هدف آشنایی بیشتر کارکنان جهاد دانشگاهی اردبیل با روش ها و شیوه های جدید پدافند غیر عامل کارگاه آموزشی با همین محوریت در اردبیل برگزار می شود.
فردین محمودی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این کارگاه آموزشی در اردبیل اظهار کرد: به همت اداره حراست و معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان این نهاد برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد ساز و کارهای مناسب در جهت ایمن‌سازی و حفاظت از تأسیسات زیربنایی اعلام کرد و گفت: کارگاه پدافند غیرعامل در راستای توسعه فرهنگی، ارتقاء باور عمومی، تقویت عزم و اقتدار ملی نسبت به ایمن‌سازی مراکز مهم در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در پایان این کارگاه که به مدت سه روز و 12 ساعت آموزشی با حضور یکی از مدرسان مجرب حوزه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود به شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی بوده و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به بکارگیری جنگ‌افزار نیاز نداشته و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی، غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است، بیان کرد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه‌جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر