۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۷
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هنوز توافقی میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 درباره زمان و مکان مذاکرات صورت نگرفته است و اگر توافقی حاصل شود در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی،ˈرامین مهمانپرستˈ روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان و مکان مذاکرات آینده ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: از طرح و بسته های جدید نیز معمولا صحبت هایی مطرح می شود اما حین مذاکرات باید دید چه میزان رویکرد منطقی و حرکت در جهت به رسمیت شناخته شدن حقوق ملت ما اتخاذ می شود.

***جلوگیری از دخالت دیگر کشورها در سوریه، محور مذاکرات در ترکیه بود

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر هفته گذشته مهمانپرست به ترکیه و رایزنی های انجام شده درباره مساله سوریه تصریح کرد: در این سفر مذاکراتی با مقامات دولت ترکیه در زمینه تحولات منطقه، روابط دو جانبه و مساله سوریه انجام شد.

وی با یادآوری این که طرح 6 ماده ای جمهوری اسلامی ایران در موضوع سوریه را تشریح کردیم، اظهارداشت: همچنین در این مذاکرات اصول مشترکی که باید برای کشورهای منطقه درمورد مساله سوریه مطرح شود بحث و بررسی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما تصور می کنیم محور مشترک برای کشورهای منطقه، توقف درگیری ها و جلوگیری از کشتار مردم بی گناه، همکاری برای گفت وگوی ملی، جلوگیری از مداخله کشورهای خارجی و تشکیل دولت انتقالی است.

مهمانپرست تصریح کرد: تشکیل دولت انتقالی به منظور زمان بندی انتخابات پارلمان، قانون اساسی و ریاست جمهوری است،

حاکم شدن این موارد می تواند روند دموکراتیک را برای سوریه به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: تاکید ما در این مذاکرات بر محور جلوگیری از دخالت کشورهای مختلف در تصمیم گیری برای مردم سوریه بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ما در این مذاکرات ابراز نگرانی خود را از این که کشورهای غربی گروه های مخالف دولت سوریه را شناسایی کنند و به آنان سلاح دهند و همچنین آنان را به رسمیت بشناسند، اعلام و تصریح کردیم که این رویه خطرناکی خواهد بود.

مهمانپرست یادآور شد: نباید اجازه دهیم کشورهای حامی رژیم صهیونیستی این روند را در منطقه ادامه دهند و کسی نباید به جای مردم سوریه تصمیم بگیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر