۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۶۲
جسد آلبرتو نیسمان دادستان پرونده آمیا پیدا شده و اسرائیل از مقام های آرژانتینی خواسته است تا تحقیقات وی در خصوص علت اصلی وقوع حادثه آمیا را دنبال کند.
اسرائیل امروز دوشنبه از مقام های آرژانتینی خواست تا تحقیقات دادستان پرونده آمیا را ادامه دهد.

به گزارش رویترز، جسد آلبرتو نیسمان دادستان پرونده آمیا پیدا شده و اسرائیل از مقام های آرژانتینی خواسته است تا تحقیقات وی در خصوص علت اصلی وقوع حادثه آمیا را دنبال کند.

منابع خبری امروز اعلام کردند که دادستان پرونده انفجار مرکز یهودیان در بوئنس‌آیرس در سال 1994 که مدعی دست داشتن ایران در این انفجار بود، پس از ارتکاب خودکشی جان داده است.

جسد آلبرتو نیسمان، دادستان ویژه پرونده آمیا، در حمام خانه‌اش در محله پوئترو مادرو در بوئنس‌آیرس کشف شد. نیسمان قرار بود امروز در یک جلسه استماع غیرعلنی در کنگره آژانتین شرکت کند و درباره پرونده انفجاری که نام کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین، و هکتور تیمرمان، وزیر خارجه، نیز در آن برده شده است، ادای شهادت کند.

نیسمان که 10 سال پیش توسط نستور کیشنر، رئیس‌جمهور فقید و همسر رئیس‌جمهور فعلی آرژانتین، به این سمت برگزیده شده بود به تعدادی از نمایندگان مخالف اعلام کرده بود که آماده است تا با شرکت در جلسه استماع کنگره اسناد بیشتری درباره ادعاهایش ارائه کند.

نیسمان، فرناندز کیشنر را متهم کرده بود که به مظنونین ایرانی حملات آمیا در سال 1994 مصونیت داده تا تجارت با تهران را تقویت کند. بنا بر ادعاهای نیسمان، آرژانتین قصد داشت از ایران نفت وارد و غلات به آن صادر کند.

دولت آرژانتین این ادعا را پوچ ارزیابی کرده است. وزارت خارجه اسرائیل نیز اعلام کرد که مرگ نیسمان در شرایط غم انگیزی رقم خورده است. وزارت خارجه اسرائیل افزود: نیسمان یک حقوقدان شجاع و برجسته بود که پیوسته برای عدالت مبارزه می کرد و با عزمی بزرگ به دنبال افشای هویت کسانی بود که حمله تروریستی را انجام دادند و هویت کسانی که آنها را برای انجام این حمله تروریستی، فرستاده بودند.

در این بیانیه آمده است: "اسرائیل ابراز امیدواری می کند که مقام های آرژانتینی به فعالیت های نیسمان ادامه دهند و همه تلاش خود را برای مجازات کسانی که حملات تروریستی را در آرژانتین انجام داده اند، به کار گیرند."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر