۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۵۸
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر:
رستمی درباره باند دوم محور دالکی به کنار تخته افزود: این محور مهمترین مسیر ارتباطی استان بوشهر به استان فارس است که با اجرای باند دوم آن ضمن تسهیل در تردد و حل گره های ترافیکی از نظر پدافند غیرعامل نیز حایز اهمیت است.
«فرزاد رستمی » روز یکشنبه افزود: اجرای به موقع مصوبات دولت در بخش راهها منجر به حل مشکلات ترافیکی استان بوشهر تا 15 سال آینده می شود.

وی با اشاره به این که 610 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر وجود دارد گفت: اجرای این مصوبات باعث حل گره های ترافیکی، افزایش ظرفیت بار و مسافر، کاهش مدت سفر و افزایش ایمنی راهها می شود.

رستمی افزود: تکمیل بزرگراه برازجان، گناوه و دیلم یکی از مصوباتی است که تکمیل کننده بزرگراه شمال به جنوب استان، آسان سازی رفت و آمد بویژه از استان خوزستان به مناطق پارس جنوبی و هرمزگان، کاهش سوانح جاده ای، افزایش ظرفیت بار و مسافر، ایمنی کابران جاده ای و کاهش مدت زمان سفر در پی دارد.

وی با بیان این که تکمیل جاده بزباز، بندو در مسیر بزرگراه جنوبی استان بوشهر یکی دیگر از مصوبات دولت است گفت: با اجرای این پروژه شبکه بزرگراههای استان بوشهر در حوزه جنوبی تکمیل، استان به راههای هرمزگان متصل می شود و تامین ایمنی ساکنان شهرها و روستاهای حوزه اجرای پروژه را نیز به همراه خواهد داشت.

رستمی درباره باند دوم محور دالکی به کنار تخته افزود: این محور مهمترین مسیر ارتباطی استان بوشهر به استان فارس است که با اجرای باند دوم آن ضمن تسهیل در تردد و حل گره های ترافیکی از نظر پدافند غیرعامل نیز حایز اهمیت است.

وی گفت: خروجی دوم شهر بوشهر یکی دیگر از مصوبات است که با توجه به وجود نیروگاه اتمی و پایگاه های نظامی، استان بوشهر به منطقه ای راهبردی تبدیل شده که با توجه به مخاطرات ناشی از استقرار این تاسیسات و کاربری های نظامی، صنعتی و اقتصادی تخلیه شهر در هنگام بروز حادثه مشکل است که با اجرای این مصوبه می توان جمعیت 120 هزار نفری قسمت شمال شهر را در کمتر از چهار ساعت تخلیه کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بهسازی محور گوره ،گچساران نیز یکی دیگر از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید در بخش راه استان بوشهر است که اجرای این پروژه از مطالبات مردم شهرستان های دیلم و گناوه بوده است.

وی درباره بزرگراه بوشهر، دیر افزود: این پروژه با ظرفیت های اقتصادی و امنیتی به لحاظ برقراری ارتباط بین منطقه ویژه پارس شمالی و جنوبی مورد تاکید مسوولان وزارت نفت در منطقه بوشه، دیر و کنگان است.

رستمی گفت: با اجرای این محور علاوه بر سرعت بخشی در عملیات انتقال فرآورده ها افزایش ایمنی ساکنان منطقه، تفکیک ترافیک پارس سه از مناطق شهری و روستایی، تسهیل در عبور و مرور برای ترانزیت کالا و محموله های صیادی، اتصال مناطق توسعه یافته پارس سه به عنوان قطب انرژی کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: براساس پی گیری های به عمل آمده مقرر شده وزارت نفت منابع مالی پروژه را تامین کند.

رییس جمهوری و کاروان دولت یازدهم 23 و 24 دی ماه جاری به استان بوشهر سفر کردند که در این سفر مصوبات و توافق نامه هایی به ارزش 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه این استان به تصویب رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر