۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۷
برای دستگاهها و مردم
استاندار تهران با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید از گوشه خانه مردم تا بالاترین سطوح اجرایی کشور انجام شود، گفت: از ماه آینده دوره های آموزش پدافند غیر عامل برای دستگاهها و مردم اجرایی می شود.
به گزارش پايداري ملي، ˈمرتضی تمدنˈ روز دوشنبه در حاشیه همایش پدافند غیرعامل استان تهران به خبرنگاران گفت: مجموعه اقدام هایی در پدافند غیر عامل شده تا موجب کاهش آسیب پذیری ما در حوادث غیرمترقبه و تهاجم دشمن شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل توانمندسازی دستگاههایی مثل آب، نفت، گاز و سایر زیرساخت ها را بالا می برد تا در مواقع لزوم با مدیریت صحیح آسیب های احتمالی را به بهترین شکل مهندسی کنیم.

تمدن یکی از کارهای پدافند غیرعامل را توجه به بحث جایگزین سازی و مقاوم سازی دانست و گفت: جایگزین سازی باعث می شود اگر در مواقع ضروری به اصطلاح شبکه برق یا مخابرات آسیب دید، شبکه های جایگزین مناسب عمل کنند.

وی ادامه داد: نقش مردم و نحوه ساماندهی آنان در کنار سایر نهادها بسیار مهم است و باید به بحث آموزش توجه جدی شود.

استاندار تهران حساسیت پایتخت برای پدافند غیرعامل را بالا دانست و گفت: به علت داشتن ظرفیت های بالا و حساسیت در استان تهران، از ماه آینده بحث آموزش همگانی را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین رزمایش هایی در دستگاههای مختلف استان شامل اداره های برق، گاز، آب، مخابرات و سایر ادارات برای آمادگی در پدافند غیرعامل برگزار می شود.

تمدن همچنین درباره سطح آمادگی استان در پدافند غیرعامل اظهار کرد: استان تهران در بحث مقاوم سازی شبکه برق، گاز و آب پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با توجه کردن به توصیه های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، این پیشرفت ها افزایش یابد.

استاندار تهران همچنین در پاسخ به سووالی مبنی بر اقدامات استانداری در ایجاد آرامش برای جامعه گفت: تمام کارها در راستای آرامش بخشی به مردم است و تمام دستگاهها یک دل و همگام در حال تدبیر برای مردم هستند.

وی ادامه داد: دشمن تمام نیروی خود را برای آزار دادن مردم به کار گرفته است اما مسوولان تمام همت خود را انجام می دهند تا مردم هیچ مشکلی نداشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر