۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۵
در سه سال آینده
وزیر نفت گفت : ظرفیت تولید گاز کشور در سه سال آینده به بیش از دو برابر ظرفیت کنونی افزایش خواهد یافت.
به گزارش پايداري ملي، رستم قاسمی وزير نفت در آئین بهره برداری از طرح گاز رسانی به شهر ˈ پلسفید ˈ از توابع شهرستان سوادکوه ، افزود : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، ظرفیت تولید گاز کشور تا سه آینده به یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی از مذاکره برای صادر کردن نفت به کشورهای همجوار خبر داد و گفت : تا سه سال آینده به کشورهای اطراف ایران گاز نیز صادر خواهیم کرد.

وزیر نفت به همکاری با کشورهای همجوار ایران در 27 میدان مشترک گازی به عنوان گامی دیگر در بخش نفت و گاز یاد کرد.

وی به وابستگی ایران در تجهیزات صنعت نفت در گذشته اشاره کرد و افزود : به مبارکی تحریم ها و با تلاش های صورت گرفته ، هم اکنون 70 تا 80 درصد از تجهیزات صنعت نفت ، پالایشگاهی و پتروشیمی در کشور تولید می شود.

وزیر نفت گفت : با تلاش برای قطع وابستگی در این بخش ، زمینه صادرات تجهیزات صنعت نفت و پالایشگاهی در کشور در آینده فراهم خواهد شد.

وی همچنین به راه اندازی پالایشگاه میعانات کشور تا سال 1392خبر داد و افزود : با بهره برداری از خط تولید و خط انتقال اتیلن در عسلویه در روز گذشته ، خوراک پتروشیمی 12 استان کشور فراهم و امکان ایجاد 16 نقطه پتروشمی دیگر در کشور فراهم شد که در اشتغالزایی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نفت از عسلویه به عنوان منطقه انرژی کشور با اشتغالزایی یکصد هزار نفر نام برد و گفت : 19 فاز پارس جنوبی همزمان در حال کار است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر