۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۴۵
روحانی:
رئیس جمهور گفت: ما نخستین گامی که برداشتیم آن بود که سعی کنیم تحریم های ظالمانه ضد ملت ایران را با حمایت مقام معظم رهبری،‌ بشکنیم.
رئیس جمهور در جمع مردم بوشهر با گرامیداشت ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و فرزند برومندش حضرت امام صادق علیه السلام افزود: اگر1+5 و مذاکره کنندگان  در برابر ایران راه منطقی و سرعت عمل را در پیش نگیرند بدانند ضرر خواهند کرد.

وی گفت: ما با منطق و استدلال و با حفظ حقوق ملت بزرگ ایران، ‌راه مذاکره و همزیستی مسالمت آمیز با جهان و راه تعقل و تعامل سازنده را پیش گرفته و در چارچوب منافع ملی ایران این مسیر را ادامه می دهیم.

ملت خواهان پایان تحریم ظالمانه است

روحانی افزود: ما راه را برای برداشتن کامل تحریم به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

وی  گفت: ملت بزرگوار خواستار پایان تحریم ظالمانه علیه ایران هستند و من به همه آنهایی که در این تحریم ظالمانه قدم گذاشته بودند و امروز نیز ممکن است  به فکر قدم گذاشتن  باشند اعلام می کنم که دوران تهدید  و تحریم سپری شده است.

ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت  نخواهد بود

دکتر روحانی افزود: اگر چه امروز قیمت نفت  نسبت به ماه های قبل به نصف کاهش پیدا کرده است اما بدانید آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه  برخی کشورها طراحی کردند پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه این راه برای آنها قابل ادامه نیست گفت: اگر ایران از کاهش قیمت نفت ضرر می کند،عربستان و کویت بیش از ایران ضرر می کنند.

روحانی افزود: آمار و ارقام نشان میدهد که 80 درصد بودجه سالانه و90 درصد صادرات عربستان وابسته به فروش نفت است.

وی گفت: همچنین 95 درصد بودجه سالانه و صادرات کویت نیز مربوط به فروش نفت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این در حالی است که  فقط 33 درصد از بودجه امسال ایران  وابسته به فروش نفت است.

وی افزود: امسال در دولت یازدهم کمترین وابستگی به نفت  در بودجه تقدیمی به مجلس مشاهده می شود  و تنها یک سوم بودجه ما وابسته به فروش نفت است، ضمن اینکه ما با کمک نمایندگان  مجلس راه جبران این کاهش را پیش بینی می کنیم.

رییس جمهور گفت: همچنین60 درصد صادرات ما نفتی است و بقیه، صادرات غیرنفتی است که امسال بنا داریم صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت  قرار نخواهد گرفت افزود: همانطور که ملت بزرگ ایران در برابر انواع توطئه ها با وحدت و استقامت ایستادگی کرده است  اکنون در برابر این توطئه هم خواهد ایستاد و از آن عبور خواهد کرد.

رشد 8 درصدی در گروه 1 % اضافه تولید

دکتر روحانی افزود: اگر تمام کارگاه های تولیدی اعم از خصوصی و دولتی تلاش کنند در هر ماه یک درصد به تولید خود اضافه کنند رشد اقتصادی ما بالاتر از 8 درصد خواهد بود و این کار از ملت ما  بر می آید.

وی با بیان اینکه بوشهر سرزمین تولید برق اتمی است افزود: همانطور که شعار این استان است بوشهر مرکز تولید انرژی اتمی ایران عزیز ماست.

وی گفت: ما به بوشهر، به بندرگاه بوشهر، به مردم و استعداد مردم بوشهر، به عسلویه و خاک بوشهر و جای جای این سرزمین به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روزگاری، بندر بوشهر، بزرگترین بندر تجاری ایران بود افزود: بوشهر باید به سابقه دیرین توسعه و تجارت برگردد.

وی افزود: ما انشاءالله در دولت یازدهم قدم هایی برای توسعه استان بوشهر به کمک مردم و همت همه کارگزاران و فرهیختگان استان از جمله جوانان برخواهیم داشت.

رشد 4 درصدی صنعت در 8 ماه نخست سال

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت با کمک مردم  در حدود یکسال و نیم گذشته  گام های بسیار مهمی برای ثبات و آرامش اقتصاد، مقاومت اقتصاد، خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی برداشته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در 6 ماهه امسال در مقایسه با پارسال 4 درصد رشد  داشته ایم و طبق آماری که دیروز در بخش صنعت کشور ارائه شد  اقتصاد در این بخش در 8 ماهه اول امسال چهار درصد رشد داشته است.

روحانی افزود: این نکته مهمی است که کشور بعد از 8 فصل درجا زدن، رکود و رشد منفی به لطف خدا امسال رشد مثبت  را آغاز کرده است و ما از رکود خارج شده ایم  و به سمت رونق حرکت خواهیم کرد.

اختصاص 603 میلیارد تومان به توسعه بوشهر

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم تصمیم دارد ظرفیت بندرگاه بوشهر را که در واقع دروازه توسعه استان است به دو برابر توسعه دهد.

روحانی گفت: به بانک مرکزی اعلام کرده ایم که از طریق بانک های مختلف130 میلیارد تومان از سرمایه درگردش را بمنظور توسعه استان اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین  بنابراین تصمیم مبلغ 330 میلیارد تومان نیز برای تسهیل طرح های صنعتی استان تخصیص خواهد یافت.

رییس جمهور یکی دیگر از طرح های توسعه ای استان را ایجاد دو دهکده گردشگری اعلام کرد و گفت : دولت قدم های لازم برای زیر ساخت اولیه را برمی دارد و از همه سرمایه داران و کارآفرینان بخش خصوصی دعوت می کند.

روحانی اضافه کرد: با اعتبار 603 میلیارد تومانی که مورد تصویب دولت است در مجموع 11 طرح اجرایی خواهد شد که شرح آن پس از جلسه امشب  به اطلاع مردم می رسد.

اولین تصمیم، ایجاد خروجی جدید از بوشهر

روحانی افزود: انشاء اله  احداث مسیر و جاده خروجی جدید شهر بوشهر از سال آینده آغاز می شود و تلاش می کنیم این جاده را تا پایان دولت  یازدهم و اوایل سال 1396 به اتمام برسانیم.

رییس جمهور افزود : تصمیم دومی که برای این شهر اتخاذ شده ، تکمیل شبکه فاضلاب بوشهر است.

روحانی اضافه کرد: این مسئله سالهاست که در این شهر در دست اقدام است، انشاء الله این طرح در مدت چهار سال به اتمام خواهد رسید  و بخش اعظم آن در دولت یازدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

روحانی افزود: طرح دیگر تکمیل باند دوم جاده برازجان - گناوه و همچنین باند دوم گناوه - دیلم خواهد بود.

وی گفت: همچنین وزارت نفت 5 طرح برای این استان دارد و قول داده است که همه این طرحها در دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی شود.

رییس جمهورافزود: دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را به تصویب رسانده است و بزودی لایحه آن  تقدیم  مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

امروز همه ایرانیان بیمه درمانی اند

رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم بوشهر، با اشاره به جشن بیمه سلامت همگانی در روز گذشته آن را تحقق آرزوی دیرینه ملت بزرگ ایران خواند که پس از سالیان دراز صورت گرفته است.

امروز تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و چتر بیمه برسراسر مردم این سرزمین گسترش یافته است که این یکی از قول هایی بود که درانتخابات داده شده بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از افتخارات این دولت، سلامت محور بودن است و ما افتخار می کنیم که از آغاز امسال تاکنون قدم های بسیار مهمی در زمینه تحول در بخش سلامت برداشته ایم.

روحانی در جمع مردم بوشهر افزود: تلاشهای خود را در بخش سلامت  تا رضایت کامل ملت ایران ادامه خواهیم داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر