۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۸۲
پیش از ظهر امروز اولین همایش استانی آموزش تخصصی پدافند زیستی با رویکرد بیو تروریسم با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد، با حضور ۶ استاد برجسته استانی و جمعی از مسئولان استانی و شه ...
پیش از ظهر امروز اولین همایش استانی آموزش تخصصی پدافند زیستی با رویکرد بیو تروریسم با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد، با حضور ۶ استاد برجسته استانی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزارشد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این همایش ضمن خیرمقدم به مدعوین با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این همایش نقطه عطفی در راستای تلاش و افزایش اینگونه همایش‌ها در سطح استان جهت آموزش پدافند غیرعامل برای صیانت از جان و مال و خاک کشورمان باشد.
وی با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل، بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات و تمهیدات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‎پذیری و ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات است.

فرماندار گچساران با اشاره به رویکرد مهم این همایش در قالب بیوتروریسم، عنوان کرد: بیوتروریسم به معنای رهاسازی عمدی ویروس‌ها باکتری‎ها و سایرارگانیسم‌ها بوده که منجر به مرگ در مردم، گیاهان و حیوانات شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در دین اسلام در ابتدا منویات دینی و بعد از آن دوستی و صلح اولویت داشته و هیچ‌جا صحبت از جنگ و دشمنی نشده است.
رحیمی با بیان اینکه در دین اسلام بحث دفاع موردنظر بوده است، خاطرنشان کرد: هیچوقت و در هیچ برهه‌ای از زمان ما آغازگر جنگ  نبودیم بلکه همیشه حضور مادر جبهه نبرد براساس دفاع از جان‌، مال و خاک کشور و انقلابمان بوده است.

نماینده عالی دولت در گچساران گفت: پدافند غیرعامل از آغاز خلقت بشریت همراه وی بوده و هرانسانی در هر عرصه زندگی خود در صدد دفاع از کیان خانواده خود چه به صورت استفاده از سلاح و چه بدون سلاح یا همان پدافند غیرعامل کرده است.
رئیس شورای پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: خوشبختانه در راستای آموزش‌های مبتنی‎بر پدافند غیرعامل در سطح استان و شهرستان‌ها برنامه‌های خوبی کارشده و در حال برگزاری است، که براساس همین رویکرد این همایش با همکاری مجموعه استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و … به میزبانی گچساران برگزار شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر