۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۸۲
باحضور مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي ، مديركل پدافند غير عامل استانداري استان،معاونين بنيادمسكن استان وجمعي ازپرسنل استان و مديران بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان ها،جلسه پدافند غير عامل درمحل آمفي تئاتربنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي برگزار گرديد.

باحضور محمدي مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان،جهانسري مديركل پدافند غير عامل استانداري استان،معاونين بنيادمسكن استان وجمعي ازپرسنل استان و مديران بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان ها،جلسه پدافند غير عامل درمحل آمفي تئاتربنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي برگزار گرديد.

جهانسري مديركل پدافند غير عامل استانداري استان طي سخناني گفت : آموزش ويادگيري پدافند غيرعامل براي كليه كاركنان دستگاههاي اجرايي لازم وضروري است.

وي اهمیت توجه به موضوعات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی برای موضوع فوق را ضروری دانسته و اظهار داشت : امروز در سراسر دنیا پیرامون پدافند غیرعامل مطالعات زیادی انجام شده و مدیران اجرایی آنرا جزء اصول لاینفک تصمیمات و اقدامات اجرایی خود نموده‌اند و در مواجه با هرگونه بحران طبیعی و غیرطبیعی، ناهنجاری‌ها و تنش‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و تمام جریانات داخلی و خارجی خود را ملزم به پیروی از اصول تاثیرگذار پدافند غیرعامل نموده‌اند و بر مبنای آن به موفقیت های بزرگی دست یافته‌اند به طوریکه نه تنها باعث کنترل تهدیدات می‌شوند بلکه با دوراندیشی آنها را تبدیل به فرصت می‌نمایند.

جهانسري افزود: یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل کاهش استرس در میان مردم به هنگام شرایط بحرانی می‌باشد که این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی و مشاهده مشکلات قبل از بروز آنها و لحاظ راهکارهای مناسب برای مقابله و رفع آنها می‌باشد. در این صورت اعتماد مردم به دولت نیز افزایش می‌یابد و اینجاست که اصول طلایی پدافند غیرعامل دست فرصت‌طلبان و دشمنان اسلام را بسته و در زمینه جنگ مردم محور و تشویش خاطر ملت علیه دولت را به ناکامی سوق خواهد داد.

مديركل پدافند غير عامل ياد آورشد: در پدافند غیرعامل تهدیدات به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می شود که تهدیدات طبیعی حدود 40 نوع بوده که به شرط اتخاذ تمهیدات لازم هیچ مشکلی برای انسان بوجود نمی آورد وهمچنين در مورد تهدیدات غیرطبیعی شامل سایبری، زیستی و هسته ای که انسان در دنیای کنونی بیشتر با آن مواجه است، اگر غفلت شود، موجب برهم خوردن نظم جامعه می شود.

وي در پایان ایجاد تغییر در رفتار مدیریتی را با نگرشی بر مبنای پدافند غیرعامل خواستار شده و خاطر نشان کرد : مبحث پدافند غیرعامل منحصر به زمان یا موضوع خاصی نمی‌باشد و گستره اثربخشی آن در تمامی موضوعات مشهود می‌باشد، لذا لازم است با آگاهی کامل از خطرات و انواع آن، تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی، بیوتروریسم، جنگهای سایبری و ... توان شناسایی خود را در جهت مقابله موفقیت‌آمیز با این مسائل افزایش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر