۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۶
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: بدهی های مالیاتی کسانی که بیش از 50 درصد اموال خود را در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و سیل مازندران از دست داده اند ، بخشوده می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ حسین وکیلی  با اشاره به  پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه هیئت دولت  در خصوص بخشودگی آسیب دیدگان زلزله  و سیل اخیرافزود: چون زلزله خراسان جنوبی بعد از این مصوبه بوده است ، تهیه مصوبه جدید برای اقدام مشابه درباره زلزله زدگان این منطقه هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دولت قصد ندارد با افزایش مالیات های مودیان کنونی ، درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد ، گفت: در اصلاحیه پیشنهادی قانون مالیات های مستقیم ، معافیت های مالیاتی بزرگی به ویژه برای بخش های تولیدی در نظر گرفته شده است و به همین علت بسیاری از کارشناسان از ما می پرسند کاهش مالیات از این منظر را چگونه جبران خواهید کرد.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی افزود : همزمان با  کاهش مالیات مودیان کنونی و به خصوص بخش تولید، توان افزایش درآمد مالیاتی در اصلاحیه یادشده پیش بینی شده است و احکام قانونی جمع آوری اطلاعات و ضمانت های اجرایی مناسب و همچنین اجازه تغییر فرآیندهای کاری بر مبنای طرح جامع مالیاتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مرکز پژوهشهای مجلس با هوشیاری کامل در حال بررسی این لایحه هستند ، گفت : در مراحل بررسی اصلاحیه و تصویب این لایحه در مجلس باید مراقب باشیم تا فراریان مالیاتی با توسل به نام تولید و صنعت، چهره واقعی لایحه اصلاح قانون مالیات ها را با طرح موضوع های بی اساس مانند افزایش نرخ مالیات ، به گونه ای دیگر نشان ندهند.

وکیلی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم نرخ مالیات بر ارزش افزوده، سالانه یک درصد اضافه می شود تا به تدریج به 8 درصد برسد ، گفت : امسال نرخ مالیات بر ارزش افزوده 5 درصد است و طبق برنامه سال آینده به 6درصد خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر