۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۰۳
در مصاحبه با سی ان ان
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت علی‌رغم انتقاداتی که وجود دارد، توافق موقت با ایران برنامه‌ هسته‌ای این کشور را کُند کرده است.
باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه‌اي با شبکه سي‌ان‌ان اعلام کرد که  به اعتقاد وي حمله اينترنتي کره شمالي به شرکت سوني به معني جنگ نيست، بلکه يک خرابکاري سايبري است.
با اينحال رئيس جمهوري آمريکا از تصميم شرکت سوني مبني بر عدم نمايش فيلم "مصاحبه" که يک کمدي درباره رهبر کره شمالي به شمار مي‌رود همچنان انتقاد کرد. اين تصميم شرکت سوني پس از آن اعلام شد که کره شمالي تهديد کرد سينماهايي که اقدام به پخش اين فيلم کنند را هدف حمله قرار خواهد داد.
اوباما در کنفرانس خبري روز جمعه خود اعلام کرد که شرکت سوني در عدم پخش فيلم خود اشتباه کرده و اميدوار بوده که روساي سوني پيش از اين تصميم با وي تماس مي‌گرفتند.
وي با انتقاد از اين سياست شرکت سوني گفت: مشکل تهديد تنها براي صنعت فيلم‌سازي نيست، اين مشکل حتي در صنعت رسانه نيز وجود دارد. شبکه سي‌ان‌ان بارها برنامه‌هايي انتقادي عليه کره شمالي تهيه کرده است. اگر فضاي سايبري اين شبکه اختلالي ايجاد شود چه روي خواهد داد؟ آيا ناگهان خواهيم گفت قصد پخش برنامه‌هايي عليه کره شمالي را نداريم؟
رئيس جمهور آمريکا همچنين اعلام کرد مسئله اصلي پذيرش اين واقعيت است که احتمال حمله اينترنتي وجود دارد و بايد براي مواجهه با آن آمادگي لازم را داشت.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه قول داد هرآنچه در توان داشته باشد براي بستن زندان گوانتانامو به کار خواهد گرفت.
اوباما همچنين پوتين را مسئول سقوط ارزش پول روسيه، بحران مالي و رکود اقتصادي عظيم اين کشور دانست.
پيش از اين اوباما در آخرين کنفرانس خبري خود در سال 2014 در پاسخ به سؤالي درباره هک شدن شرکت سوني و تصميم اين شرکت براي عدم نمايش فيلمي با موضوع ترور رهبر کرده اين اقدام را اشتباه خواند. وي گفت که  ديکتاتوري در يک نقطه از جهان نمي‌تواند باعث سانسور در آمريکا شود.
وي با اشاره به گزارش اف‌بي‌آي درباره اينکه اين حمله توسط کره شمالي انجام شده است گفت که "پاسخ مناسبي به اين حمله"، "در زمان و مکاني که خود انتخاب مي‌کنيم، خواهيم  داد."
رئيس جمهور آمريکا در اين کنفرانس خبري گفت هيچ نشانه‌اي دال بر اينکه کره شمالي اين حمله را در همکاري با کشور ديگري چون چين انجام داده است، در اختيار نيست.
اوباما در بخش ديگري از مصاحبه با سي ان ان به موضوع مذاکرات هسته‌اي با ايران پرداخت و گفت: علي‌رغم انتقاداتي که وجود دارد، توافق موقت با ايران برنامه‌ هسته‌اي اين کشور را کُند کرده و بحران را به تاخير انداخته است.
وي در ادامه گفت: منتقدان سياست ما مانند دولت نتانياهو در اسرائيل مي‌دانند که "برنامه مشترک اقدام" پيشرفت ايران به سوي توانايي تسليحات هسته‌اي را متوقف کرده است.
رئيس جمهور آمريکا افزود: با احترام به کشورهايي که فکر مي‌کنند ما در حال نقض قوانين بين‌المللي يا اقدام عليه منافع خودمان هستيم، مي‌گويم که بسيار قاطع بوده‌ايم. اما همواره گفته‌ام که وقتي مي‌توانيم مشکلات را به صورت ديپلماتيک حل کنيم بايد اين کار را انجام دهيم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر