۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۳
معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل :
معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قرارگاه های بیولوژی، سایبری، تشعشعات هسته ای و قرارگاه دفاع اقتصادی قرارگاه هایی هستند که در سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با خطرات و پیشگیری از آسیب های احتمالی تشکیل شده‌اند.
به گزارش پايداري ملي، "غلامعلی حیدری" در همایش پدافند غیر عامل استان قزوین که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان و معاونان استاندار در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد افزود: پدافند غیرعامل به محموعه‌ای از اقدامات غیر مسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و پیشگری از حوادث خواهد شد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در چهار حوزه حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های کشور، حفاظت سایبری و حفاظت معنوی ملی فعالیت می‌کند.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: طبقه بندی مراکز، اماکن و تأسیسات حساس، تهیه و اجرای طرح های پدافند غیرعامل، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در برابر سلاح های غیر متعارف و فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از مهم ترین اصول سیاستگذاری نظام در زمینه پدافند غیرعامل است.

وی افزود: ممانعت از ایجاد تأسیسات پر خطر در مراکز صنعتی و بیرون بردن این گونه تأسیسات از محل‌های پرجمعیت شهری از دیگر اصول‌های پدافند غیرعامل است، در نتیجه رعایت این نکات می‌تواند در کاهش آسیب در هنگام خطرات موثر و سازنده باشد.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور توضیح داد: تعامل گسترده و فراگیر با سازمان ها و ایجاد سازوکار مناسب برای ایمنی و حفاظت از تأسیسات زیربنایی از مهمترین راهبردهای پدافند غیرعامل است، در نتیجه بکارگیری و بسیج امکانات برای ارزان سازی، تنوع و ابتکار عمل در سامانه‌ها و دستورات پدافند غیر عامل، استفاده گسترده از پهناوری و عمق سرزمینی و عوارض طبیعی کشور، کاهش مخاطرات و خسارات و همچنین ساماندهی مناسب برای استفاده از فناوری های نوین به منظور کاهش آسیب پذیری از دیگر راهبردهای پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل پایدارترین، ارزان‌ترین و صلح آمیزترین روش دفاع در هر کشور محسوب می شود.

حیدری اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان بهترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی است؛ باید به دنبال تبدیل پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور بود و برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل کتب درسی با موضوع پدافند غیرعامل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و همچنین دبیرستان تدوین شده است.

وی تأکید کرد: 4 قرارگاه در سازمان پدافند غیرعامل ایجاد شده است؛ قرارگاه بیولوژی قرارگاه سایبری، قرارگاه تشعشعات هسته ای و قرارگاه دفاع اقتصادی 4 قرارگاهی است که در سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با خطرات و پیشگیری از آسیب های احتمالی درکشور تشکیل شده است.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: سازماندهی و ایجاد ساز و کار لازم در پدافند غیرعامل مورد نیاز استان ها و همچنین تداوم خدمات اساسی و تأمین نیازهای ضروری مردم در شرایط تهدید از مهمترین وظایف این کمیته در استان هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر