۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۷۰
مسوول ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سایت های اینترنتی و شبکه رایانه ای این شرکت در برابر حملات سایبری از امنیت بالایی برخوردارند و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
محمدرضا یوسفی پور  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جوانان با استعداد ایرانی شاغل در شرکت ملی گاز با استفاده از بلوغ بالای خود و طراحی ابزارهای دفاعی توانمند، سطح ایمن سازی بالایی را در بخش های مختلف سیستم ها و شبکه های موجود ایجاد کرده اند .

وی با بیان اهمیت وجود دانش دفاع و مقابله در برابر حملات سایبری در سازمان ها و دستگاه های اجرایی اظهار کرد: در زمان حاضر صنعت گاز در کشور پس از صنایع هسته ای از حساسترین صنایع به شمار می رود که باید از آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با حملات سایبری دشمن برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: شرکت ملی گاز ایران همچنین در بخش احداث شبکه های انتقال و گازرسانی نیز یکی از توانمندترین شرکت های جهان است به طوری که به دلیل استفاده از آخرین و به روزترین تجهیزات لازم در این صنعت شاهد کمترین حادثه در این زمینه هستیم .

مسوول ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اجرای طرح های نشت یابی در تمامی تاسیسات و صنعت گاز به ویژه خطوط انتقال گاز و شبکه های توزیع گاز که عمدتا به صورت مدفون می باشد، در حال حاضر به صورت منظم تحت عملیات نشت یابی قرار می گیرد و بدین ترتیب ضریب ایمنی با احتساب سایر عملیات ایمن سازی در حد قابل قبولی حفظ و حتی ارتقا می یابد.

یوسفی پور با تاکید بر آمادگی شرکت ملی گاز برای مقابله با وقوع بحران در شبکه سراسری توزیع گاز افزود: در همین راستا مانور مقابله با افت فشار گاز در همه استان های کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار شهر و افزون بر 15 هزار روستای کشور از نعمت مزایای گاز طبیعی برخوردار هستند.

مسوول ایمنی، بهداشت، محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران به منظور نظارت بر اجرای رزمایش نحوه مواجهه با افت فشار گاز به شهرستان مهاباد سفر کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر