۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۶۹
آژانس امنیت اروپا هشدار داده است که پروتکل‌های رمزگذاری که در حال حاضر استفاده می‌شوند به آن اندازه که تصور می‌شود، امن نیستند.

گویا پروتکل‌های رمزگذاری که از آنها برای ایمن کردن اطلاعات منتقل شده در فضای اینترنت استفاده می‌شود، نقص‌هایی قدیمی در طراحی دارند که باعث به وجود آمدن نقطاط ضعف در آنها شده است.

هنگامی که بر روی رمزگذاری در تمام اینترنت تاکید می‌شود، باید پروتکل‌هایی که این کار را انجام می‌دهند نیز امن باشند تا کار حفظ امنیت به درستی انجام شود. مشکل اینجاست که گویا این پروتکل‌ها در انجام وظایفشان مشکل دارند؛ مشکلی که کار‌شناسان آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا قصد دارند آن را برطرف نمایند. آنها بر این باورند قدیمی بودن این پروتکل‌ها باعث به وجود آمدن دوره‌ای از مشکلات شده و باید پروتکل‌های جدیدتری طراحی شوند تا از این مشکلات جلوگیری کنند.

پروتکل‌های آینده نباید فقط توسط متخصصین شبکه طراحی شوند، بلکه متخصصین رمزگذاری نیز باید در طراحی آن‌ها نقش بسزایی داشته باشند. همچنین نیازی نیست تا این پروتکل‌ها خیلی پیچیده طراحی شوند و باید راهی برای ارتقای ساده آنها به مرور زمان وجود داشته باشد.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات امنیت اینترنت این است که بسیاری از وب‌سایت‌ها و سرور‌ها از پروتکل‌های امنیتی استفاده نمی‌کنند و هنور بسیاری از وبسایت‌ها روی سیستم http هستند نه .https باید در آینده علاوه بر برطرف کردن مشکلات پروتکل‌ها همه را تشویق کرد تا به سمت رمزگذاری گام بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر