۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۴۱
فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: دوره ضمن خدمت پدافند غیر عامل، 13 آذرماه برای 2 هزار و 100 نفر از فرهنگیان شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.
مصطفی رستمی، در مانور پدافند غیرعامل که در یکی از مدارس شهرستان ملایر برگزار شد،‌ با تبریک هفته بسیج به دانش‌آموزان و فرهنگیان، اظهار داشت: بسیج امروز بزرگترین مجموعه انقلاب است که اقشار مختلف مردم عضو این مجموعه هستند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد: هر کس که امروز دغدغه نظام و انقلاب را دارد و در همه عرصه‌ها برای سربلندی کشور گام برمی‌دارد یک بسیجی واقعی است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: تفکر و روحیه بسیجی بزرگترین رمز ماندگاری دفاع مقدس است و امروز وظیفه همه ما حفظ این روحیه و تفکر در ادامه مسیر شهداست.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: دشمن برای گرفتن ارزش‌ها و تضعیف باورها نسبت به اعتقادات دینی و انقلابی برنامه‌ریزی کرده که دانش‌آموزان باید در سنگر علم و دانش با بصیرت‌، مواظب توطئه‌های دشمن باشند.

رستمی با بیان اینکه دشمن هویت خانواده‌ها را با ترویج بی‌بندوباری هدف گرفته است، ابراز داشت: دشمن درصدد گرفتن حجاب برتر اسلامی از دختران و زنان جامعه ماست، پس باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه ملایر یک‌هزار و 100 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده، گفت: از این شهدا 37 تن شهدای فرهنگی و 97 تن نیز شهدای دانش‌آموز بوده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از اجرای مانور پدافند غیر عامل در ملایر به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: در این مانور دانش‌آموزان از نزدیک با قسمت‌هایی از برنامه‌های پدافند غیرعامل آشنا می‌شوند.

وی گفت: شما دانش‌آموزان باید با کوشش و برنامه‌ریزی به عنوان آینده‌سازان این کشور، ایرانی سربلندتر از امروز را بسازید.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یکی از محورهای توسعه در کشورهای مختلف دنیاست، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته برنامه‌های 100 ساله را در این زمینه پیش‌بینی کرده‌اند.

کاوه برخورداری پدافند غیر عامل را به معنای پیشگیری و پیش‌نگری دانست و با تأکید بر اینکه این امر زمینه را برای برنامه‌محور بودن فراهم می‎کند، ابراز داشت: با این تفکر می‌توان آینده را بر اساس این چشم‌انداز تعریف کرد.

وی با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل یادآور شد: در آموزش و پرورش باید با برنامه‌محوری نیازها، فرصت‎ها و تهدیدات را بشناسیم و بر اساس اولویت‌بندی به برنامه‌ها در کوتاه‌مدت به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به فعالیت 11 گروه در آموزش و پرورش برای پدافند غیرعامل اظهار داشت: این گروها شامل گروه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، عمران، فناوری و امتحانات است.

وی در ادامه افزود: دوره ضمن خدمت پدافند غیرعامل، 13 آذرماه برای 2 هزار و 100 نفر از فرهنگیان برگزار خواهد شد.

برخورداری اظهار داشت: در فروردین ماه آینده، گواهی نوع دوم صادر می‌شود و یکی از ملاک‌ها برای صدور این گواهی شرکت در دوره‌های ضمن خدمت است.

وی با اشاره به مدارس مسکن مهر خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیر کار این مدارس هستیم تا با جذب اعتبارات تخصیص یافته سال آینده در این قسمت از شهر که جمعیت دانش‌آموز زیادی دارد مشکلی نداشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر