۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۷۷
دوره آموزشي پدافند غيرعامل با تاکید بر ساخت و سازهای روستایی ویژه دهیاران شهرستان تنکابن در محل سالن اجتماعات پارک مادر شهرستان تنکابن برگزار شد.
خبرنگار پایداری ملی

 دوره آموزشي پدافند غيرعامل با تاکید بر ساخت و سازهای روستایی ویژه دهیاران شهرستان تنکابن صبح روز چهارشنبه مورخ 93/8/21 در محل سالن اجتماعات پارک مادر شهرستان تنکابن برگزار شد.

در ابتدای این دوره فقیه نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداري ویژه تنکابن ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به تبيين فلسفه، فرهنگ و مفاهیم عمیق عاشورایی پرداخت و این فرهنگ را ضامن حفظ ارزش ها دانست.

 

وی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت الزامات قانونی توجه به اصول پدافند غیر عامل را یک اصل ساقط نشدنی، وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان خصوصاً دهیاران در حوزه وظایف خویش دانست. در ادامه محمدی مدرس دوره ضمن ارائه مفاهیم و ماهیت تهدیدات مدرن به تبیین محورها و شاخص های معماری سازگار با اصول پدافندغیرعامل پرداخت و برخی از الزامات ساخت و ساز در حوزه دهیاری ها و روستا ها را ترسیم نمود



فقیه نصیری اهداف و اصول پدافندغیرعامل در بخش ساختمان را کاهش آسیب پذیری در برابر انفجار، تداوم فعالیت در زمان بحران، تسهیل مدیریت بحران، افزایش مرمت پذیری، ایمن سازی، موازی سازی سیستم های پشتیبانی وابسته، خوداتکایی، جلوگیری از ایجاد نماد شاخص و توجه به اهمیت ساختمان بر شمرد و برانجام مجموعه اقدامات در راستای دستیابی به این اهداف تاکید نمود. 


در ادامه برخی از دهیاران از بخش های مرکزی و نشتارود و خرم آباد به بیان تهدیدات و مخاطرات طبیعی احتمالی روستا های خویش پرداختند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر