۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۴۲
استانداری مرکزی - اداره کل پدافند غیرعامل
همايش رابطين پدافند غيرعامل (با محوريت پدافند زيستي) در سالن جلسات غدير استانداري مركزي برگزار شد.
در پنجمين روز از هفته پدافند غيرعامل، همايش رابطين پدافند غير عامل (با محوريت پدافند زيستي) در سالن جلسات غدير استانداري مركزي برگزار شد.
 در اين همايش كه با حضور نمايندگان دستگاه ها و فرمانداري هاي استان برگزار شد، دكتر خوشنودي  به  تبيين  تهديدات زيستي پرداخت. دكتر خوشنودي رئيس مركز فوريت هاي پزشكي اراك با اشاره به تاريخچه تهديدات زيستي در جهان گفت: تقويت پدافند زيستي در جامعه، موجب تقويت امنيت ملي كشور مي گردد و هدف از آن، افزايش توانايي هاي كشور در زمينه مقابله با تهديدات زيستي مي باشد.

وي افزود: در جهان امروز بيوتروريسم به معناي به كار بردن عوامل بيولوژيكي به عنوان تهديد براي رسيدن به اهداف سياسي به شكل وسيعي گسترش يافته است. ايشان در ادامه به لزوم تهيه نقشه تهديدات زيستي در هر منطقه اشاره كردند و بومي سازي روش هاي مقابله با تهديدات را از ملزومات پدافند غير عامل زيستي دانستند.

در ادامه اين همايش سردار قاسمي، مدير كل اداره پدافند غير عامل استان مركزي به ايراد سخنراني پرداخت. ايشان با بيان اينكه امروزه مسئولين امر، در كشور همه به اين نتيجه رسيده اند كه تهديد وجود دارد و بايد براي مقابله با آن برنامه ريزي داشت گفت: شناخت تهديدات اولين لازمه  مديريت آنهاست، بايد تهديد را به صورت تخصصي بشناسيم و با توانمندي ها و تأثيرات تهديدها به طور كامل آشنا باشيم. سپس در هر حوزه اي بايد به صورت تخصصي وارد شويم و آنها را مديريت كنيم.

وی ادامه داد پدافند غيرعامل مانند شنا كردن است كه بايد وارد آب شد و به صورت تئوري نمي توان مانع غرق شدن فرد شد،  در زمينه پدافند غيرعامل نيز، بايد وارد مرحله عملياتي شده و از تئوري خارج شويم تا بتوانيم در مقابل تهديدات بهترين عملكرد را داشته باشيم.

سردار قاسمي در پايان همدلي و همراهي بيشتري را از نمايندگان دستگاه هاي  حاضر خواستند و حضور مستمر و مفيد آنها در زمينه پدافند زيستي را خواستار شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر