۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۸
دکتر محمدی ، معاون سیاسی امنیتی استاندارنیز در این مراسم ضمن بیان مصادیقی از پدافند غیرعامل برای دانش آموزان حاضر افزود: لزوم ارائه آموزش های لازم به مردم و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیرعامل از جمله مواردی است که مسئولین باید در دستور کار خود قراردهند .
مهدی صالحی
صبح امروز مراسم ویژه پدافند غیرعامل در مراسم صبحگاهی مدرسه سمپاد ( تیزهوشان )شهرستان گچساران و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران و جمعی از مسولان برگزار شد
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در خصوص این مراسم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گفت :هدف از اجرای این برنامه را آموزش فرصت امداد و نجات در بین دانش آموزان می باشد.
وی تصریح کرد:دانش آموزان و کودکان سرمایه های هر ملتی به شمار می آیند برای مقابله با دشمن باید تمام آموزشها را به بچه ها و دانش آموزان آموزش داد.
رحیمی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای را تهی و تخریب کنیم باید دانش آموزان و کودکان آن جامعه را از آنها بگیریم.
فرماندار گچساران بیان کرد: دانش آموزان و آموزش و پرورش نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی در زمینه پدافند غیر عامل دارند و هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان و دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد می تواند بسیاری از حوادث و آسیب ها جلوگیری کند
وی تصریح کرد: تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند در پدافند غیرعامل نقش موثری ایفا کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد میزان خطر نیز کاهش می یابد.
رحیمی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل افزود:اطلاع رسانی در زمینه های مختلف خطر و راهکارهای مبارزه، برای بیمه کردن کشور در برابر هجوم نظامی و غیر نظامی دشمنان لازم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندارنیز در این مراسم ضمن بیان مصادیقی از پدافند غیرعامل برای دانش آموزان حاضر افزود: لزوم ارائه آموزش های لازم به مردم و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیرعامل از جمله مواردی است که مسئولین باید در دستور کار خود قراردهند فتاح محمدی با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است.
وی اظهارکرد:پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و تنها با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر