۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۲۹
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویر احمد:
دکتر محمدی گفت: پدافندغیرعامل یکی از موثرترین، مناسب ترین و درعین حال پایدارترین روش دفاعی برای ایجاد وتضمین صلح وامنیت در جامعه است.
دکترفتاح محمدی در همایش پدافندغیرعامل و تعلیم و تربیت در یاسوج، افزود: در شرایطی که انواع تهدیدها و طمع ورزی های روزافزون دشمنان علیه نظام وجود دارد، دفاع غیرعامل نیز بهترین پشتوانه و مناسب ترین شیوه در کاهش این گونه خطرات و آسیب پذیری ها محسوب می شود.

وی، تهدیدات بیولوژیکی، تروریستی، زیستی، سایبری و حتی تحریم های ظالمانه اقتصادی را از جمله تهدیدات نوین از سوی دشمن دانست و گفت: توانایی بازدارندگی و دفاع غیرعامل باید متناسب با هر یک از این تهدیدها وجود داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه، امروزه جمهوری اسلامی در یک جنگ تمام عیار با دشمنان قسم خورده در ابعاد مختلف قرار دارد، افزود: تهدیدات و راهبرد دشمن اکنون سخت تر و هولناک تر از جنگ تسلیحاتی و نظامی است.

معاون امنیتی استانداری، استفاده از روش های نرم افزاری و سایبری و نشانه رفتن ایمان و محتوای درونی نظام را یکی از مهمترین استراتژی های دشمنان علیه این انقلاب دانست و گفت: استراتژی دشمن در شرایط کنونی کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

محمدی ابراز داشت: یکی از روش های مهم دفاع غیرعامل در مقابل تهدیدها در حوزه جنگ نرم دشمن، پذیرش محبت و تکریم اهل بیت (ع) و تقویت شعار توحید محوری و ولایت پذیری است.

معاون امنیتی استانداری، مدیریت صحنه را به عنوان یک اصل مهم و استراتژیک در عملی ساختن مفهوم پدافند غیرعامل دانست و گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور، حراست از مرزها، استقلال سیاسی وحاکمیت کشور که از اهداف و اساس امنیت ملی محسوب می شوند در سایه تقویت و توسعه همین اصل مهم دفاعی بدست می آید.

دکتر محمدی با اشاره به تعاریف متعدد در زمینه مفهوم پدافند غیرعامل، گفت: دفاع همه جانبه در مقابل هر گونه تهدیدات دشمن به منظور افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، مدیریت صحنه بحران و نیز بالا بردن مقاومت و توان لازم در مقابل تهدیدات، بدون استفاده از سلاح است.

وی، همراهی و مشارکت مردم را از مهمترین شاخص ها و سرمایه اساسی در تامین و تولید امنیت و نیز بالابردن توان دفاعی نظام دانست و یادآور شد: شکوه و تجلی عینی این مهم در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

معاون سیاسی استانداری ابراز داشت: کمترین درس دوران دفاع مقدس، باورپذیری ملت به شعار "ما می توانیم "و بالا بردن حس اعتماد به نفس در درون مردم برای مقابله با هرگونه تهدید و تطمیع از سوی دشمن است.

محمدی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 گفت: حتی اگر به توافق نهایی در این مذاکرات برسیم نباید همه چیز را تمام شده تلقی کرد، بلکه باید توجه داشت که جنگ هنوز تمام نشده و باید اصل مهم دفاع غیرعامل را به عنوان یک راهبرد همچنان در دستور و اولویت برنامه های قرار داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری، خواستار تبیین جایگاه و نقش تعیین کننده موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یک راهبرد اساسی در توسعه و ایجاد امنیت پایداراز سوی آموزش و پرورش شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر