۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۰۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: 22 مانور پدافند غیرعامل در استان برگزار می شود.
' یدالله نبوی' عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری، با اشاره به اینکه سوم الی 9 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، عطرافشانی گلزار شهدا، پنج جلسه شورای اداری از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

وی از افتتاح چهار طرح پدافندی در استان خبر داد و افزود: یک طرح پدافند غیر عامل نیز در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.

وی از به صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان شریف العلما ساری خبر داد و اظهار داشت: فعالان عرصه پدافند غیرعامل در اواخر این هفته تجلیل می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، پدافند غیرعامل را نوعی دفاع غیر نظامی عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است

نبوی افزود: امروز کشورهایی که طعم جنگ را چشیده به سمت استفاده بیشتر از پدافند غیرعامل رفته تا در زمان مخاطرات و جنگ مصون بمانند.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب پایداری ملی می شود ادامه داد: باید خود را در زمینه تاکتیک های پدافند غیرعامل مجهز کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه تهدیدهای طبیعی (مانند سیل، زلزله و توفان) مشمول پدافند غیرعامل نیستند گفت: اما تهدیدهای انسان ساز مانند حوزه جنگ نرم در این گروه قرار می گیرند.

نبوی با اشاره به اینکه مازندران قطب تولید و کشاورزی است افزود: تهدیدات زیستی از موضوعات اساسی در مازندران بوده که باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران به عنوان عضو کمیته پدافند غیرعامل وظیفه خطیری بر عهده دارند بیان کرد: بررسی و تجزیه و تحلیل تهدیدات فرهنگی، اعلام آمادگی در حوزه های مختلف و ساماندهی تیم های اضطراری باید جدی گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر