۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۴۴
رییس کارگروه فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم آحاد جامعه در خصوص پدافند غیرعامل بیش از هر موضوع دیگر اجتماعی ضرورت دارد.
جعفر پاشایی در کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل افزود: ضروری است به تناسب ظرفیت دستگاه های عضو این کارگروه در راستای ایجاد حساسیت و توجه آحاد مردم به این موضوع بهره گرفت.

وی با تاکید بر سه اصل پیش بینی، پیشگیری و کنترل در مدیریت بحران، ادامه داد: کارگروه فرهنگی باید در خصوص پیش بینی و پیشگیری بحران های فرهنگی و اجتماعی اقدامات اساسی انجام دهد.

پاشایی افزود: برای این منظور باید در تمامی حوزه های فرهنگی و اجتماعی درونمایی تبیین و سیاست گذاری شود.

وی بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: ضروری است با هم افزایی بیشتر از تمامی امکانات برای رسیدن به هدف متعالی این کارگروه استفاده بهینه کرد.

رییس کارگروه فرهنگی و آموزشی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان بر نقش برجسته رسانه های نوشتاری و شنیداری تاکید کرد و خواهان همکاری بیش از پیش رسانه ها شد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر