۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۱۵
لاریجانی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط سوریه و عراق بسیار پیچیده است و این شرایط راه حل های سیاسی و نظامی را می طلبد.
علی لاریجانی در بدو ورود به اصفهان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحرکات گروهک تروریستی داعش و عملکرد ترکیه در قبال این گروهک تروریستی و موضوع منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه افزود: اهداف و تصورات آنها به سادگی محقق نمی شود و جای پای محکمی از نظر نظامات بین المللی ندارد.

وی اظهار داشت: هر ائتلافی برای خود نمی تواند تصمیم بگیرد و در یک کشور منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند زیرا هرج و مرج بین المللی ایجاد می کند و در عمل به این سادگی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود به سادگی می توان ایده های ناپخته را محقق کرد، افکاری ساده انگارانه است.

لاریجانی ادامه داد: مساله کوبانی هم اکنون مساله مهمی است و اینگونه محاصره کردن مردم کرد در کوبانی خسارات انسانی بسیاری به وجود آورده است.

وی ادامه داد: همه باید در این راستا کمک کنند تا کشورهای منطقه نیز مسوولانه رفتار کنند ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید برای نجات مردم کوبانی انجام می دهیم.

لاریجانی همچنین در مورد اهداف سفرش به اصفهان گفت: این سفر برای ابراز ارادت به مردم اصفهان گفت و گو با مسوولان اجرایی، پیگیری مشکلات مردم این استان انجام می شود. هم اکنون فصل بودجه است و باید در این زمینه از مردم نظرخواهی کرد.

رییس مجلس قرار است در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس سخنرانی و با علمای اصفهان دیدار و گفت و گو کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر