۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۹۹
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: پالایشگاه گاز دهلران (NGL3100) با اختصاص یک میلیارد و 500 هزار دلار اعتبار ساخته می شود.
بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق نفت خیز شهرستان دهلران در جمع خبرنگاران افزود: همچنین یک واحد پتروشیمی (NGS دهلران) نیز ساخته خواهد شد که خوراک این واحد را پالایشگاه گاز دهلران تامین می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه این کارخانه پتروشیمی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی کشور است، تاکید کرد: با احداث و بهره برداری از این کارخانه، تحول بزرگ فنی و صنعتی در جنوب استان ایلام ایجاد خواهد شد.

زنگنه با اشاره به منابع نفت و گاز استان ایلام گفت: با اجرای طرح های ساخت پالایشگاه و پتروشیمی در مناطق نفت خیز این استان، در آینده ایلام به استان بزرگ تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل می شود.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح های بزرگ، آینده خوبی برای کارهای صنعتی و فنی استان ایلام پیش بینی می کنیم که موجب تحول بزرگی در این استان خواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به این سووال که برنامه وزارت نفت برای صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به عراق چیست؟ گفت: با توجه به همسایگی ایلام با کشور عراق، با ایجاد صنایع پایین دستی، توان صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به کشور عراق را داریم.

وی در خصوص بکارگیری نیروهای بومی در پروژه های نفتی استان ایلام اظهار کرد: اکنون نیز این کار بطور طبیعی انجام می شود و ما نیز بر بکارگیری و استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها تاکید داریم.

زنگنه با بیان اینکه کارهای بزرگ و خوبی در بخش تولید نفت و گاز استان ایلام بخصوص میادین مشترک با عراق در حال اجراست، افزود: برای توسعه همه این میادین برنامه ریزی کرده ایم.

وی در خصوص ایجاد دفتر شرکت نفت و گاز غرب در شهرستان دهلران با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در این منطقه بیان کرد: چنین موردی اکنون در دستور کار وزارت نفت نیست.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به منظور بازدید از تاسیسات نفتی مناطق نفت خیز استان ایلام با استقبال استاندار، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی وارد شهرستان مرزی دهلران شد.

بازدید هوایی از میادین نمک زدایی دهلران و بازدید از مناطق نفتی آذر، چنگوله و تنگ بیجار و دیگر پروژه های نفتی شهرستان مهران از دیگر برنامه های وزیر نفت در سفر یک روزه به استان ایلام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر