۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۸۹
با هدف آمادگی زمستانی و به میزبانی گاز استان؛
نشست اعضای کارگروه انرژی پدافند غیرعامل مازندران با هدف بحث و بررسی چگونگی تامین سوخت زمستانی سال 93 و ایجاد تمهیدات لازم با استفاده از پدافند غیرعامل برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران،"محسن عرب مقصودی" مدیرعامل شرکت گاز استان در جمع مدیران صنعت نفت و گاز استان با یادآوری برگزاری مانور مقابله با افت فشار گاز طبیعی در سال 91 در برخی شهرهای استان،افزود:نقاط ضعف و قوت در این مانورها مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از جایگاه ویژه ای برخوردار است،ادامه داد:پدافند غیرعامل در مددرسانی به بحث انرژی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

عرب مقصودی خاطرنشان کرد:شرکت ملی گاز ایران در بحران های برف سال های اخیر در استان های گیلان،مازندران و گلستان به بهترین نحو ممکن نقش آفرینی کرده است.

وی تاکید کرد:دشمن به اشکال مختلف در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در همین راستا بحث آمادگی در پدافند غیرعامل بسیار مهم و اساسی خواهد بود و مدیران صنعت نفت استان باید از آمادگی کامل در زمان بحران برخوردار باشند.

عرب مقصودی،مکان یابی را مهمترین اقدام پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری مراکز حساس دانست و تصریح کرد:شناسایی نقاط حیاتی و وجود آمادگی پیش از بحران در مقابله مطلوب تر با مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای بسیج در مقابله با بحران،افزود:در بحران برف سال گذشته،نیروهای بسیجی گاز مازندران در حوزه های مختلف بسیار موثر و توانمند ظاهر شدند.

رئیس کارگروه انرژی پدافند غیرعامل مازندران یادآور شد:کلیه مدارس،دانشگاه ها،خوابگاه های دانشجویی،واحدهای تولیدی زیرمجموعه جهاد کشاورزی و سایر مصارف غیرخانگی باید حتماً به سوخت دوم مجهز باشند تا انشاا... مشکلی را در خصوص گازرسانی به مصارف خانگی در فصل سرما شاهد نباشیم.

عرب مقصودی با بیان آماری از وضعیت گازرسانی در مازندران،توضیحاتی در خصوص پدافند غیرعامل و اقدامات انجام شده گاز مازندران در این خصوص،برنامه های حوزه گاز استان ذر پدافند غیرعامل،راهبرد صنعت نفت در زمان بحران و اهداف پدافند غیرعامل در حوزه صنعت نفت ارائه داد.

در ادامه مدیران صنعت نفت و گاز استان نیز به بیان نظارت خود در خصوص موارد مطروحه در جلسه پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر