۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۳۲
معاون استاندار کرمانشاه:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با مهم برشمردن موضوع پدافند غیرعامل در جهت کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، مهمترین وظیفه و راهبرد کارگروه پدافند غیرعامل استان را تلاش برای جلوگیری از وقوع بحران ذکر کرد.
هدایت حاتمی روز پنجشنبه در اولین کارگروه پدافند غیرعامل استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را نقطه عطف همدلی، رهبری توانمند و مقاومت شجاعانه مردم کشورمان ذکر کرد.

وی گفت: آغاز و پایان جنگ در کرمانشاه بود و تاثیرات مختلفی بر این استان گذاشت که باید کاری کنیم آثار منفی آن را پاک و آثار مثبت آن از جمله قدردانی از مقاومت ها و گرامیداشت شهدا و جانبازان را برای همیشه زنده نگه داریم.

حاتمی در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی مهمترین نیازهایشان را برای جلوگیری از وقوع بحران ارائه بدهند تا با رفع آن نیازها، زمینه و عوامل ایجاد بحران در استان را به حداقل برسانیم زیرا یکی از مهمترین وظایف ما این است که در مواقع بحران، به گونه ای عمل کنیم که مردم دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به بند 11 ماده 121 قانون برنامه پنجساله چهارم توسعه کشور در خصوص رعایت اصول پدافند غیرعامل در طراحی و اجرای طرحهای حساس و مهم یا در دست مطالعه و نیز تأسیسات زیربنایی و ساختمانهای حساس و شریانهای اصلی و حیاتی کشور و آموزش عمومی مردم توسط دستگاههای اجرایی موضوع ماده 160 این قانون به منظور پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی، اشاره کرد و مقوله آموزش و تامین نیروی انسانی را برای مدیریت بحران حیاتی و حائز اهمیت دانست.

وی افزود: بحث آموزش باید جدی گرفته شود و ما آمادگی هر نوع آموزش مورد نیاز را داریم و دستگاه ها باید به مبحث آموزش و به روز بودن توجه ویژه داشته باشند.

معاون استاندار کرمانشاه، یکی از ضروری ترین اقدامات این کارگروه را تجمیع اطلاعات ذکر کرد و اظهار داشت: تجمیع اطلاعات خیلی مهم است چون داشتن اطلاعات کافی، ضعف ها و قوت ها و نیز اولویتها را مشخص می کند که بخشی از تحقق این امر به تقویت استان در زمینه آی.تی و آی.سی .تی بستگی دارد که از مدیران بخصوص مدیریت شهری انتظار دارم که در این امر ورود و در راه مجازی شدن و تقویت الکترونیکی کردن کرمانشاه کمک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر