۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۹۱
در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد
جلسه نهم کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای جلسه موضوع ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از جانب مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع برای بررسی دقیق تر و عمیق تر پیرامون چگونگی پیاده سازی و اجرای سیاست‌های مذکور در دستور کار جلسات آتی کمیسیون قرار گیرد و همچنین اعضای کمیسیون برنامه ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد نسبت و جایگاه اسناد بالادستی علم و فناوری کشور مانند "نقشه جامع علمی کشور" و "سند راهبردی کشور در امور نخبگان" با سیاست‌های کلی علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته تا در تدوین برنامه های عملیاتی سیاست های مذکور، یکپارچگی و سلسله مراتب لازم لحاظ شود.

همچنین کمیسیون تصمیم گرفت تا دستگاه‌های متولی علم و فناوری برنامه‌های خود را در راستای عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی به کمیسیون ارائه کنند.

لزوم اولویت بندی نیازهای مرتبط با مسائل علم و فناوری با توجه به محدودیتهای ناشی از تحریم، مساله دیگری بود که مورد تأکید اعضا قرار گرفت.

دستور بعدی جلسه کمیسیون، ارائه گزارشی پیرامون موضوع علل مهاجرت نخبگان از منظر دانشجویان و دو دیدگاه دیگر بود که بعد از ارائه این گزارش، موارد مطروحه مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، بحث بیشتر در این زمینه به جلسه آینده کمیسیون موکول شد.

همچنین مقرر شد تا در جلسات آینده آمار و گزارش‌های مرتبط توسط "بنیاد ملی نخبگان"، "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"،" شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور" و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و... نیز ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر