۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۲۲
شركت سیسكو از گسترش یک کمپین بدافزاری برای ایجاد تبلیغات مخرب بر روی وب سایت هایی مانند آمازون، یوتیوب و یاهو خبر می دهد.

شركت سیسكو اعلام كرد كه تبلیغات مخربی كه به صورت پاپ آپ بر روی وب سایت هایی مانند آمازون، یوتیوب و یاهو به نمایش گذاشته می شود ، بخشی از كمپین گسترش این بدافزار می باشند. هنگام مشاهد این پاپ آپ ها، تبلیغات مخرب باعث می شوند تا كاربر به سمت سایت های دیگر هدایت شود.

شركت سیسكو شبكه ای از تبلیغات كه در حال میزبانی تبلیغات مخرب هستند را شناسایی نكرده است. اگرچه شبكه تبلیغات سعی می كند تا تبلیغات مخرب را فیلتر كند، اما اگر تبلیغ مخربی فیلتر نشود، برای سایت هایی با ترافیک بالا بسیار خطرناک می باشد.

برخی از این تبلیغات مخرب بر روی شبكه های یوتیوب، یاهو و آمازون مشاهده شده است. سیسکو می گوید نزدیک به  ۷۴ دامنه، این تبلغیات را میزبانی می كنند.

هنگامی كه قربانی توسط یک تبلیغ مخرب به صفحه دیگری هدایت می شود، رایانه فرد یک قطعه بدافزار را دانلود می كند كه تشخیص آن برای نرم افزارهای امنیتی دشوار است. این دانلود می تواند شامل نرم افزارهای معتبری مانند مدیا پلیر باشد. برای آن كه سیستمی به این بدافزار آلوده شود باید قربانی فایل دانلود شده را باز نماید.

این حملات مبتنی بر روش های مهندسی اجتماعی است كه كاربر را قانع می كند كه بسته های نرم افزاری كه آلوده به بدافزار هستند را دانلود و نصب نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر