۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۰۷
در سمنان:
اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران،در دانشگاه سمنان با حضور مسوولان کشوری و هفت استان منطقه البرز جنوبی و صاحبنظران و دانشگاهیان آغاز شد.
دبیر علمی در آیین افتتاحیه این همایش دو روزه که در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، گفت: 260 مقاله به صورت چکیده به دبیرخانه اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران رسید که از این تعداد 130 مقاله انتخاب و 100 مقاله به صورت کامل پذیرفته شد.
'مسعود تقوایی' با اشاره به ارایه 69 مقاله در این همایش، افزود: 32 مقاله به صورت سخنرانی و 37 مقاله نیز به شکل سخنرانی ارایه می شود.
وی با اشاره به سطح علمی بالای ارایه کنندگان مقالات که از دانشگاه های مختلف کشور در این همایش حضور دارند، اظهار داشت: 11 استاد تمام دانشگاه، 24 دانشیار، 45 استادیار، 33 دانشجوی مقطع دکتری و 60 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد در این همایش مقاله ارایه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این همایش در 13 محور از جمله آسیب شناسی اجرای طرحهای آمایش سرزمین، الزامات و کاستی های جایگاه قانونی آمایش سرزمین در ایران، راهکارهای اجرا و سازماندهی طرحهای آمایش در ایران، هزاره سوم و افق های نوین در آمایش سرزمین و نقش تعاملات بخشی در رویکردهای نوین آمایش سرزمین برگزار می شود.
تقوایی آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه ای، نقش مدیریت و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، برنامه ریزی فضایی کلان شهرها، چالش ها و راهبردها، نابرابری های منطقه ای با تاکید بر کلان منطقه البرز جنوبی و جایگاه و نقش پدافند غیرعامل در رویکردهای نوین آمایش سرزمین را از دیگر محورهای اولین همایش ملی روکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران برشمرد.
دبیر علمی اولین همایش ملی روکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران با بیان اینکه آمایش سرزمین در کشورهای توسعه یافته به عنوان زمینه ای برای برنامه ریزی پذیرفته شده است، گفت: در کشورهای در حال توسعه این موضوع به خوبی جانیفتاده و مسوولان اجرایی باید در این زمینه به آگاهی لازم برسند.
رییس دانشگاه سمنان نیز در این آیین در معرفی این دانشگاه گفت: 16 هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه سمنان برای سال تحصیلی جدید پذیرفته شدند.
'عباس هنربخش رئوف' افزود: دانشگاه سمنان پنج هزار دانشجوی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، 22 دانشکده و دو پژوهشکده دارد.
'سیدحمید پورمحمدی' معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سردار 'غلامرضا جلالی' رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، 'کاظم جلالی' رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، 'اسماعیل نجار' رییس سازمان مدیریت بحران کشور، 'هوشنگ جزی' نماینده برنامه سازمان عمران ملل متحد (UNDP)، 'سعیدی' معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت دادگستری، استانداران پنج استان منطقه البرز جنوبی و استادان دانشگاهی و صاحبنظران بحث آمایش سرزمین با رویکردهای اقتصادی، جغرافیایی، اجتماعی و مردم شناسی در این همایش دو روزه حضور دارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر