اخیراً موسسه Digi-Capital پیشبینی کرده است که ارزش بازار ابزار واقعیت مجازی تا سال 2022 به 15 میلیارد دلار و ابزار واقعیت افزوده به 90 میلیارد دلار خواهد رسید.
این تحلیل به این معنا است که بازیگران بزرگتری مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، کوآلکوم و .... روی «واقعیت افزوده» سرمایهگذاری کردهاند و کمپانیهایی مانند فیسبوک با پروژه Oculus روی ابزار «واقعیت مجازی» سرمایهگذاری کرده که بازده خیلی خوبی نداشته است.
برای استفاده از واقعیت مجازی نیاز به هدست مخصوص است و بخش گیم بیشتر از آن استفاده میکند. اما در صنعت «واقعیت افزوده» برای آموزش در بخش انترپرایز، در بخش پزشکی، سلامت و درمان از ابزار واقعیت افزوده بهره برده میشود.