۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۹۳۹
بر اساس گزارش های دریافتی از شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور در مرداد ماه امسال در مجموع 636 زمین لرزه با بزرگای بین 2/5 تا 6/2 ریشتر ثبت شده که بزرگترین آن زمین لرزه‌ای به بزرگی 6/2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین در 4کیلومتری مورموری استان ایلام بوده که تعداد 462 نفر زخمی شدند و 120 میلیارد تومان خسارت مالی به وجود آمد.
بر اساس گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان مدیریت بحران، از این تعداد 256زمین لرزه با بزرگای بین 2/5 تا 3 ریشتر(50 درصد زلزله‌ها) 321 لرزه با بزرگای بین 3 تا4 ریشتر و 59 زمین لرزه با بزرگای 4 ریشتر در تیرماه در کشور رخ داده است.

بر اساس همین گزارش در استان تهران نیز تعداد 5 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از 2/5 ریشتر (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روی داده که همه این لرزه ها درون مرزهای رسمی استان تهران رخ داده است و بزرگترین آن با بزرگی4/3 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین با فاصله 32 کیلومتری از شهرستان دماوند رخ داده است.

همچنین بنا به گزارش وقایع لرزه‌ای ، در سال 92 در محدوده جغرافیای مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی 2/5 ریشتر به بالا ثبت نشده است.

بر اساس ارزیابی مکانی بیشترین زمین‌لرزه‌های بالای 4 ریشتر در تیرماه در استان‌های ایلام، هرمزگان، و خوزستان رخ داده است.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتابنگار نصب شده در گستره مناطق 22گانه برخوردار است که به صورت 24 ساعته وضعیت زمین‌لرزه‌های منطقه را ثبت و به اتاق مدیریت بحران تهران گزارش می‌دهد و به زودی تعداد این شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزایش می‌یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر