۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۹۶۸۸
با رونمایی از 513 پروژه مخابراتی
با بهره برداری از 513 پروژه مخابراتی امکان ارائه سرویس‌های شبکه دیتا در کلیه مراکز زیر ساختی، استقرار امنیت پایدار در شبکه ملی دیتا و مقابله با تهدیدات امنیتی در کشور فراهم و به میزان هزار و 210 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت لایه توزیع شبکه زیرساخت نسبت به شرایط قبلی اضافه شد.

در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت 513 پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی کشور افتتاح شد.

 

توسعه پهنای باند لایه لبه شبکه IT کشوری از پروژه‌های افتتاحی امروز بود که با اجرای آن به میزان 1210 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت لایه توزیع شبکه زیرساخت نسبت به شرایط قبلی اضافه خواهد شد با ایجاد این قابلیت امکان ارائه سرویس‌های شبکه دیتا در تمامی مراکز زیرساختی وجود خواهد داشت.

این سرویس‌ها شامل سرویس اینترنت، اینترانت، MPLS و VPMS  است که سرویس‌های بین المللی و داخل شبکه‌ای نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه با استفاده از فناوری ابری در شبکه دیتا زیرساخت را فراهم می کند.

 

توسعه تجهیزات تکمیلی کانال‌های بین الملل کشور از دیگر پروژه‌هایی بود که با اجرای آن جمعاً به میزان 26 هزار و 620 کانال ارتباطی از طریق تجهیزات تکمیلی سویچ‌های بین الملل به ظرفیت سویچینگ مراکز زیرساخت افزوده می‌شود این ظرفیت در تمامی مراکز زیرساختی در 31 استان کشور به تناسب نیاز جمعیتی توزیع شده است.


نصب و راه اندازی سامانه‌های پایش ترافیک IT نیز از دیگر پروژه‌های به بهره برداری رسیده است که با اجرای آن ترافیک شبکه IT از طریق سامانه‌های حسگر و پایشگر پروژه مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا SOC درمراکز زیر ساختی 31 استان کشور پایش می‌شود.

 

همچنین اجرا و بهره برداری از 4 هزار و 993 کیلومتر فیبرنوری در 77 مسیر در سطح کشور و توسعه تکمیل زیرساخت‌های نیروی برق بدون وقفه در 154 مرکز در 31 استان کشور بود از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز بود.


بهره برداری از سایت‌های مخابراتی و ارتباطی شبکه زیرساخت در 137 ایستگاه و نیز افزایش ظرفیت دهی ارتباطی مسیرهای پرترافیک کشور با استفاده از تجهیزات تولید داخل به ظرفیت 110 گیگابیت بر ثانیه در 13 مرکز از دیگر پروژه‌های رونمایی شده در این مراسم است.

 

پروژه ایجاد مرکز عملیات امنیت کشور نیز از پروژه‌های رونمایی شده امروز بود که به منظور استقرار امنیت پایدار در شبکه ملی دیتای کشور پیاده سازی شده است.

 

مرکز SOC تمامی زوایای امنیتی شبکه را به صورت بلادرنگ از یک نقطه مرکزی مدیریت و مانیتور می‌کند و علاوه بر کشف و اولویت دهی تمام حوادث راهکارهای مناسبی را برای مقابله با تهدیدات امنیتی به صورت بلادرنگ اجرا می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر