۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۹۵۷۷
سردار صفوی:
دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توجه به مباحث انرژی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به نقش این عوامل در ساماندهی و سازماندهی طرح های پیش نیاز برای پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: امروز بحث بحران آب و انرژی در رابطه با امنیت ملی و پیشرفت کشور از مباحث اصلی به شمار می رود.
سردار سرلشگر پاسدارˈ سید یحیی رحیم صفوی ˈ روز چهارشنبه در بازدید از شرکت برق منطقه ای خراسان و در دیدار با مدیر عامل و مسوولان این شرکت در مشهد افزود:با توجه به ظرفیت های اقلیمی در کشورمان و برآورد افزایش جمعیت به بیش از 90 میلیون نفر تا سال 1404، بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر یک ضرورت محسوب است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 250 تا 280 روز خورشیدی در کشور داریم که زمینه استفاده از مزایای بسیار انرژی خورشیدی را فراهم کرده است در حالی که کشورهایی مانند آلمان روزهای آفتابی کمی دارند اما از ظرفیت های انرژی های تجدید پذیر به خوبی استفاده می کنند.

سردار صفوی دولت ها را در این زمینه مسوول خواند و افزود: در برنامه ششم بنا است پنج هزار مگاوات تولید انرژی از منابع تجدید پذیر داشته باشیم که مجلس شورای اسلامی نیز از این کار حمایت ویژه ای خواهد کرد.

سردار صفوی تاکید کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر ضمن فرهنگ سازی نیازمند عزم و اراده قوی و ملی در قالب برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت است.

به گفته ی وی باید به لحاظ طراحی و ساخت تجهیزات انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور به خودکفایی برسیم.

دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توجه به مباحث انرژی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به نقش این عوامل در ساماندهی و سازماندهی طرح های پیش نیاز برای پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: امروز بحث بحران آب و انرژی در رابطه با امنیت ملی و پیشرفت کشور از مباحث اصلی به شمار می رود.

وی با اشاره به اقدامات موثر شرکت برق منطقه ای خراسان نسبت به استفاده از انرژی های تجذیر پذیرگفت: توجه به استفاده از انرژی های نو در شرق کشور که مساحت 500 هزار کیلومتر مربع را شامل می شود از اهمیت بسزایی برای توسعه، پیشرفت و رفاه مردم برخوردار است.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به کلانشهر مشهد سفر می کنند و تامین انرژی برای این تعداد جمعیت زیاد زائر و مجاور در این شهر مقدس حیاتی است.

وی تولیت آستان قدس رضوی را از ظرفیت های خوب مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند در تمامی زیر مجموعه های این نهاد پیاده سازی شود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا حمایت بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به مردم و هماهنگی مسوولان و وزارتخانه های نفت و نیرو را از مسائل مهم در پیاده سازی فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد.

وی گفت: برای مقابله با بحران کم آبی باید به سمت شیرین کردن آب از دریای عمان،خلیج فارس و دریای خزر برویم و برای تامین انرژی نیز از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنیم.

سردار رحیم صفوی به اتفاق هیات همراه همچنین از نخستین طرح پانل های خورشیدی کشور مستقر در محل شرکت برق منطقه ای خراسان دیدن کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این بازدید با اشاره به لزوم ترویج استفاده از انرژی های خورشیدی، گفت: این شرکت برنامه های مهمی را در راستای توسعه استفاده از انرژی های خورشیدی و باد در حال اجرا دارد.

محمد حسین متولی زاده افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر به دلیل مزایای بسیار آن رو به گسترش است، به طوریکه روند مصرف سلول های خورشیدی در سال 2013 نسبت به سال ماقبل آن در سطح دنیا 39 درصد رشد داشته است.

وی گفت: بررسی های انجام شده نشان داده است که استفاه از انرژی های خورشیدی با توجه به پلکانی بودن تعرفه ها منجر به کاهش 30 تا 40 درصدی صورت حساب برق مشترکان کشور خواهد شد.

وی اختصاص منابع مورد نیاز و بسیج عمومی برای نصب نیروگاههای خورشیدی را الزامی دانست و گفت:با فراهم شدن زیرساخت های استفاده از انرژی های نو در مشهد، این کلانشهر مذهبی می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شود.

متولی زاده در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد:اکنون 99 درصد جمعیت کشورمان از نعمت برق برخوردارند و در این میان اکنون تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان های خراسان برق دارند.

وی در ادامه افزود: 115 سال قبل نخستین چراغ الکتریکی در کشورمان به برکت امام هشتم (ع) در حرم مطهر رضوی روشن شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در بخشی از سخنانش با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع شبکه برق مشهد، گفت: اجرای این طرح نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است.

متولی زاده گفت: شاخص تلفات شبکه برق در استان های خراسان که یک ششم مساحت و 10 درصد جمعیت جمعیت کشور را داراست اکنون پنج درصد از متوسط کشوری کمتری است.

وی خاطر نشان کرد: از این بابت سالانه شش هزار میلیارد ریال در شرکت برق منطقه ای خراسان صرفه جویی می شود.

شرکت برق منطقه ای خراسان، استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را زیر پوشش دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر